niedziela, 15 maja 2016

Koktajle-klinika soku -Magdalena Makarowska

Wiecie jak już wcześniej pisałam zakupiłam sobie wyciskarkę (mam nadzieje ze w końcu powstanie post z podpowiedzią czym sie kierowałam wybierając ta a nie inna wyciskarkę?ale muszę mieć więcej czasu na to ,a tu tyle spraw zaległych leży nie opisanych z mojego gotowania jak i moje recenzje kosmetyków które aktualnie używam lub używałam i czekają w kolejce na mój ich opis).
Skoro mam już wyciskarkę i chce ja używać (a mam również i choroby choć jak na ta chwile leki sa odstawione,za zgoda lekarza bo wyniki sa w normie)to jednak ponieważ jestem człowiekiem który woli chuchać na zimne i wychodzę z założenia ze "lepiej zapobiegać niz leczyć"to zaczęłam sie rozglądać za jakąś książką która pomogłaby mi dobrać soki do swojej choroby (choć wyniki w normie to nie znaczy ze nie mam na nią uważać i dalej "grzeszyć "jedzeniem nie zdrowych i rafinowanych produktów ) i tak w Biedronce(na promocji ,oby więcej takich ciekawych promocji) natrafiłam na moim zdaniem bardzo fajna książkę która w 100% odpowiada na moje zapotrzebowanie wiedzy na temat jakie soki i koktajle pic na jakie schorzenia.

Książka ma tytuł --Koktajle --klinika soku ponad 100 przepisów ,a autorka jest pani dietetyczka Magdalena Makarowska.
Książka jest świetnie wydana na papierze pol-kredowym (tam gdzie opis jest mat a gdzie pokazany sok lub koktajl jest ładny święcący papier ) ma az 263 strony (także to czyni ja bardzo ,ale to bardzo ciekawa lektura dla kogoś kto tak jak ja szuka odpowiedzi jaki sok i z czego  pomoże mi na moja chorobę).
Książka jest pisana we współpracy z firma Kuving produkującą wyciskarki pionowe ,ale to nic nie pomniejsza jej wartości jeśli ktoś tak jak ja ma pozioma wyciskarkę .
W spisie treści czytamy:
--Wprowadzenie---a tu --żywe soki -droga do witalności i odpowiedz autorki na pytanie dlaczego taki sok z wyciskarki jest lepszy od soku np. z kartonu lub z sokowirówki oraz ciekawie opisane co daje nam picie takich naturalnych własnoręcznie wyciskanych soków i koktajli w domu .
a także przepisy jak zrobić roślinne mleko (sama takie robiłam jak na razie z dwóch produktów i muszę napisać ze robi się go szybko w wyciskarce ).

--Rozdział pierwszy --czyli Koktajle śniadaniowe czyli dawka energii na dobry początek dnia,a tu w tym dziale przepisy na 10 smakowitych koktajli na poranek ,jak to pisze autorka "jeśli zależy nam na dobrym i wartościowym śniadaniu ,warto skusić sie na koktajl ,który zapewni sytość i dobry smak oraz dostarczy dawkę energii na cały dzień" ciekawe  koktajle to np. Orange Power oraz Szarlotkowy zawrót głowy.

--Rozdział drugi --czyli Koktajle lunchowe, a w tym rozdziale opisy kolejnych 10 koktajli do przygotowania na bazie warzyw oraz wody lub wyciśniętego soku warzywnego ,jak pisze autorka "Taki koktajl to swojego rodzaju zupa warzywna tylko w wersji raw food "a tu przepisy na rożne  koktajle a mianowicie o nazwie Graj w zielone oraz Koktajl Gazpacho z papryka.

--Rozdział trzeci --czyli Koktajle wege a w nim opis 10 koktajli i tak jest tu przepis miedzy innymi na Koktajl na dobrą krew a także Smoothie chlorofilowy zastrzyk energii.

--Rozdział czwarty--czyli Koktajle oczyszczające -detoks ,a tu opis 10 soków stosowanych przy detoksie opartym na sokach i koktajlach i jak autorka wspomina " detoks oparty na sokach i koktajlach to bardzo skuteczna metoda na pozbycie sie z organizmu zbędnych produktów przemiany materii oraz zgubienie zbytecznych kilogramów".a tu m.innymi soki na śniadanie i drugie śniadanie ,a także na obiad,podwieczorek i kolację.

--Rozdział piaty --czyli Koktajle zdrowotne-polecane w konkretnych sytuacjach i tu nie będę sie za dużo rozwodzić bo same nazwy tych koktajli mówią za siebie i tak jest przepis m.innymi na koktajl na lepsza krew i poprawę krążenia,Koktajl na wrzody żołądka,Koktajl antynowotworowy,Koktajl na nadciśnienie i jeszcze wiele ciekawych koktajli  na inne dolegliwości.

--Rozdział szósty--czyli Koktajle fitnessowe- wspomagające i regenerujące po wysiłku fizycznym, a tu sporo koktajli do zrobienia i wypicia przed treningiem jak i po treningu.

--Rozdział siódmy--czyli Koktajle odchudzające ,wspomagające metabolizm jak pisze autorka"Aby kuracja redukująca wagę była skuteczna ,warto włączyć do niej świeże owoce i warzywa,zarówno w postaci naturalnej ,jak i w formie soków oraz koktajli.
Sa koktajle na miedzy innymi spalanie tkanki tłuszczowej ,koktajl wzmacniający,koktajl wspomagający drenaż i bardzo ciekawy koktajl oczyszczający organizm z toksyn ,sa tez inne ciekawe koktajle ,ale po resztę to już odsyłam do owej książki.

--Rozdział osmy--Koktajle upiększające a w tym rozdziale opis koktajli na urodę i cytując autorkę"Drogie kremy,zabiegi upiększające...Robimy wszystko ,aby poprawić urodę,a często wystarczy tylko dołożyć do diety kilka wartościowych produktów ,aby po 2-3 tygodniach zauważyć polepszenie stanu skory,włosów i paznokci.
Opisanych jest tu sporo koktajli jak np. koktajl przeciwzmarszczkowy ,koktajl na piękne paznokcie oraz co mi się osobiście spodobało to koktajl na wypadające włosy(sama go muszę zastosować bo coś się włoski moje przerzedzają za bardzo może nie jest to jakiś alarm, ale jak pisałam wcześniej wole zapobiegać niż później to leczyć).

--Rozdział dziewiąty--Koktajle dla kobiet w ciąży ,a tu przepisy dla ciężarnych na koktajl na moc żelaza, a także na poprawę kwasu foliowego i wiele wiele innych koktajli dla przyszłych mam .
 cytując autorkę "Prawidłowe nawadnianie organizmu to podstawowa zasad diety ciężarnej.Idealnym rozwiązaniem sa świeże soki i smaczne koktajle na bazie naturalnych składników".

--Rozdział dziesiąty--Koktajle dla kobiet 50+ i jak pisze autorka"Pamiętajmy ze dzięki prawidłowo skomponowanej diecie możemy poprawić swój stan zdrowia i złagodzić wiele dolegliwości okresu przekwitania",a w tym rozdziale znajdziemy sporo ciekawych koktajli ,a mianowicie koktajl na osteoporozę,koktajl na dobre trawienia,koktajl na uderzenia gorąca.

Uf dobrnęłam do końca książki ,sporo tego jest w owej książce nie da się tego wszystkiego opisać (starałam się tylko z grubsza )pokazać jak bardzo wartościowa jest owa książka i ze naprawdę wato ja mieć w swoim domu .
Nie do stania na pólce ,ale do przyrządzania według tu zamieszczonych przepisów naprawdę zdrowych koktajli i dzięki nim cieszenia się z życia bez brania leków (jeśli dzięki tym koktajlom poprawia się nam wyniki badan to lekarz zredukuje nam dawkę leku lub każe odstawić ,jak było w moim przypadku,a wystarczyło zacząć się zdrowiej odżywiać i mieć większą świadomość tego co jem (bo czytam etykiety i nie kupuje juz jak muszę śmietany z zagęstnikami tylko jednoskładnikową śmietanę).

Jeśli nadal czytacie moja dość długą recenzje to z całego serca zachęcam was do zakupu owej książki i wyciskania swoich własnych zdrowych soków(czy to w wyciskarce czy w blenderze)..
Chciałam aby przyszły czytelnik wiedział jaki "skarb "zakupuje i ze warto wydać na ta książkę pieniążki ,
pieniądze wydane na zakup wyciskarki i dobrej książki z przystępnymi przepisami na nasze zdrowie odpłaci się nam tym ze mniej wydamy na leki w aptece.

Na Ceneo można znaleźć ta książkę w całkiem przystępnej cenie (nie trzeba czekać na to aż ponownie siec Biedronka rzuci ja na sklepy) tu link do porównywarki Ceneo http://www.ceneo.pl/43550024

Na koniec moje ostatnie zdanie ---Jest to moja tylko i wyłącznie recenzja ,nikt mi nie sponsorował owego wpisu i żaden sklep za tym nie stoi.



UWAGA-ROBIENIE SOKÓW UZALEŻNIA-UWAGA

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...