sobota, 11 czerwca 2016

Ciasto z rabarbarem i truskawkami pod bezową pianką oraz kruszonką

Jak wcześniej pisałam już w tym roku skończyłam na robieniu ciast z rabarbarem ,ale pokusiłam się o jeszcze jedno ciasto, aby zobaczyć jak smakuje połączenie rabarbaru i truskawek (a ze truskawki sa jak na ta porę roku w bardzo niskich cenach to tym bardziej zachęciło mnie to,aby spróbować smak takiego połączenia).
W necie przeglądając grafikę jest dużo ciast z tym połączeniem ,ale wszystkie one są do siebie bardzo podobne i stwierdziłam ze nie mam co kombinować i szukać czegoś po necie ,zrobię ciasto wg. wzoru z mojego pierwszego ciasta z rabarbarem ,które wszystkim bardzo smakowało i było bardzo lekkie .


Tak wiec będę się tu trochę powtarzać co do przepisu i sposobu wykonania ciasta .

Ciasto kruche wyjęłam wcześniej z zamrażalki ,a wykonałam go wg. tego przepisu ciasto kruche
Wykleiłam nim tortownice (którą wcześniej wyłożyłam papierem do pieczenia) ponakluwalam widelcem ciasto i wstawiłam do piekarnika nagrzanego na 180C na 15 minut.
Kiedy ciasto kruche sie podpiekło wyłączyłam piekarnik ,aby ciasto ostygło , na to ciasto posypałam trochę wiórków kokosowych (ten sposób wyczytałam u kogoś w necie i chciałam spróbować jaki dadzą one smak te wiórki kokosowe,powiem szczerze ze nie czułam ich później jak jadłam ciasto ,tak wiec jeśli zapomnisz je dodać to nic sie nie stanie ,można je dodać, ale nie trzeba).

Jak ciasto przestygło zaczęłam robić bezowa piankę(do jej przygotowania potrzeba nam będzie):
5 białka (żółtka wykorzystałam później do zrobienia następnego ciasta kruchego,które szybko zagniotłam i włożyłam do zamrażalnika)
1 szklanka drobnego cukru
1 łyżka cukru waniliowego (własnej roboty) lub opakowanie cukru waniliowego
2 opakowania budyniu waniliowego lub śmietankowego(bez cukru)
1/2 szklanki oleju słonecznikowego lub rzepakowego

Ubijamy białka na sztywno dodając szczyptę soli ,jak już były ubite na pianę dodawałam stopniowo powoli szklankę cukru i cukier waniliowy (własnej roboty,a jak ktoś nie ma to ten kupny),
do tego dodałam 2 budynie i wszystko to szybciutko połączyłam mikserem, a na koniec dodałam 1/2 szklanki oleju .
Cala ta piane wyłożyłam na ciasto kruche i w białko powtykałam delikatnie rabarbar i pokrojone w plasterki truskawki ,na całość posypałam wcześniej zrobiona kruszonkę (jak zrobić kruszonkę napisałam w tym przepisie kruszonka
Całość wstawiłam do piekarnika nastawionego na 180C na 30-40 minut (góra-dol).

Ja zawsze dodaje do ciasta już pokrojony rabarbar (rabarbar myje,obieram i kroje na mniejsze części tak ok 1cm i posypuje cukrem aby zmiękł ,moim zdaniem wtedy jak on tak zmięknie jest nawet mało wyczuwalny w cieście,nie wszyscy lubią rabarbar, a tak jak zmięknie nam w cukrze, a później jak sie zapiecze w cieście lub w bezowej piance moim zdaniem jest nie wyczuwalny w smaku.

I to cały przepis na to szybkie ciasto z rabarbarem i truskawkami w bezowej piance oraz przybrane na końcu kruszonka.

Zycze smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...