środa, 4 kwietnia 2012

Sałatka śledziowa z ziemniakami

                                               Sałatka śledziowa z ziemniakami



Ok.50dag śledzi matjasy
2 ugotowane ziemniaki
1 marchewka ugotowana
1 jabłko
1-2 jajka ugotowane na twardo
2-3 ogórki kiszone
mały por lub cebula
majonez i śmietana, sól, pieprz, łyżeczka musztardy, łyżeczka cukru

Matjasy myjemy i moczymy w zimnej wodzie, zmieniając wodę. Tyle czasu moczyć w wodzie, aby matjasy nie były słone.
Ziemniaki i marchewkę umyć z piachu i ugotować w mundurkach.
Cebulę obrać i pokroić w drobną kostkę.
Ja miałam małego pora którego pokroiłam w plasterki (jak kto lubi).
Ogórki kiszone, jajko, jabłka kroimy w drobną kostkę.
Matjasy wymoczone osączamy z wody ,aby obeschły z wody i kroimy w cienkie paseczki(ale pokroić matjasy można jak kto woli w kosteczkę ,w grubsze paseczki ).
Ostudzone ziemniaki i marchewkę obieramy z łupiny i pokroić w kosteczkę.
Wszystkie składniki mieszamy razem.
Majonez łączymy ze śmietaną i musztardą (nie piszę ile dać majonezu, a ile śmietany ja dawałam to na „oko”)dodajemy do sałatki.
Do smaku dodać odrobinę cukru(ja dodałam łyżeczkę),pieprz i sól.


               Mi ta sałatka bardzo smakuje dlatego dałam ją tu na bloga i życzę smacznego.    
                                  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...