Superbrands po raz VI wyłoniło
najsilniejsze marki na polskim rynku. Po raz pierwszy marka Oriflame
zdobyła status Superbrands Polska 2012.
Tytuł
Superbrand jest prestiżowym wyróżnieniem dla zespołów marketingowych,
przyznawanym już od 16 lat w ponad 87 krajach. Lista ok. 3000 marek
tworzona jest na podstawie badań konsumenckich.
Po wstępnej weryfikacji zestawienie trafia do osób wchodzących w
sklad niezależnego panelu ekspertów tzw. Rady Marek, podejmujących
decyzje o wyborze SUPERBRANDS w oparciu o kryteria dotyczące m.in.
rozpoznawalności marek, unikalnego charakteru korzyści, które oferują,
oraz siły więzi z klientami. Marki, które uzyskają określną liczbę
punktów otrzymują tytuł SUPERBRANDU.
Organizacja The Superbrands Ltd., powstała w Wielkiej Brytanii z
myślą o promowaniu idei brandingu. Celem projektu jest identyfikacja,
nagradzanie i prezentacja historii sukcesu marek, które dzieki swoim
wyjątkowym cechom osiągnęły wysoką pozycję na rynku.