poniedziałek, 18 kwietnia 2016

Placki z okary, cukinii oraz marchwi

To jak na razie ostatnie placki z okary(przypominam ze okara powstaje z robienia mleka sojowego ,te wiórki które wylatują z wyciskarki to właśnie okara).
Przepis jest bardzo prostu i juz przeze Mnie kombinowany ,miały powstać placki z cukinii z marchewka ,a ze miałam jeszcze trochę okary to dorzuciłam ja (co by sie nie zmarnowała) i tak powstały owe placki.
Składniki potrzebne na placki:
1 cukinia starta na tarce (grube oczka)
1-2 średnie marchewki starte na tarce (grube oczka)
ok. 1 szklanka okary (może być mniej ja tyle miałam )
1 sredni por
1 cebula
1 jajko
trochę bułki tartej
1-2 wyciśnięte ząbki czosnku
trochę posiekanej natki pietruszki
sól. pieprz do smaku ja dałam jeszcze troszkę papryki wędzonej słodkiej,ale tu już kwestia  smaku 
Starłam na tarce (średnie oczka) marchew,cukinie(trochę ja odcisnęłam z nadmiaru wody)do tego dorzuciłam okary (u mnie nie było to za dużo bo już końcówkę która mi została) oraz dodałam podsmażone na patelni(jak kto lubi można tez podsmażyć na patelni bez tłuszczu ,ja tak podsmażam jak jestem na poście dr.Dąbrowskiej)cebule,i pora .
Wszystkie składniki razem wymieszałam czyli--cukinia,marchewka,cebula,por,czosnek,okara,posiekana natka pietruszki oraz jajko i bułka tarta a także przyprawy wg. uznania jeśli masa będzie się rozłazić warto dodać trochę wody (mi woda ładnie ścisnęła masę,ile dać wody ktoś zapyta ?a tyle żeby można było później z tego formować kotleciki i aby na patelni sie nie rozwaliły).
Kotleciki uformowałam w rekach i na patelnie na rozgrzany olej(aby nie był to zimny olej tylko już dobrze rozgrzany bo wtedy szybciej zetnie się)na jednej stronie podsmażyłam aż złapało taki kolor jaki ja chciałam i dopiero przekręciłam na druga stronę (proszę nie przewracać ich z boku na bok ,tylko podsmażyć na jednej stronie a następnie na drugiej i od razu podawać na stół).
Gorące podawać na stół ,ja je lubię np. z surówką z kiszonej kapusty .
Życze smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...