piątek, 17 czerwca 2016

Chleb nocny z kaszą jaglaną i siemieniem lnianym

Szukałam przepisu na "szybki"chleb tj. taki żeby nie był za bardzo praco i czasochłonny i natrafiłam na taki fajny chleb ,który wyrasta jak my śpimy i jeszcze co jest fajne w tym chlebie to to ze wyrasta w lodowce.
Swój chleb robiłam wg, tego przepisu http://gotujzcukiereczkiem.pl/ryze-i-kasze/chleb-z-kasza-jaglana-nocny/


Na ów chleb potrzeba nam :
500g maki pszennej typ 650
150g ugotowanej kaszy jaglanej (czyli ok 1/5 szklanki suchej kaszy)
2 łyżeczki suchych drożdży
5 łyżek siemienia lnianego
2 łyżeczki soli
1 łyżka cukru
ok.300ml letniej wody

Przepis jest bardzo prosty nawet ja która robię właśnie swój 2 chleb w życiu potrafiłam go zrobić i wyszedł super ,a tej kaszy jaglanej jak dla Mnie wcale nie czuć w smaku.
Do miski wrzucamy make,drożdże,sol, cukier, siemię lniane i ugotowana kasze jaglana(aby kasza jaglana pozbyła sie swojej goryczkosci ja ja zawsze najpierw przepłukuję ciepłą woda ,a później do garnka z woda i gotuje do miękkości nie otwierając pokrywki tak ok.15-20 minut).
Mieszam to wszystko i powoli stopniowo wlewam wodę i cały czas zarabiam ciasto .
Wyrabiam tak ok 5 minut i wrzucam do foremki i wstawiam na noc do lodówki (przykrywając go ściereczką w lodowce) i tak sobie niech w tej lodowce podrośnie .
Następnego dnia zależnie kiedy mam czas na godzinę przed pieczeniem wyjmuje chleb z lodówki (aby sie ociepliło) i wstawiłam do  piekarnika na 200C (góra-dół) ok.40 minut.
Chleb ten wszystkim smakował ,także serdecznie go polecam i co ważne robi sie go naprawdę szybko .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...