sobota, 30 lipca 2016

Pasta z soczewicy i wędzonym tofu

Dziś zrobiłam bardzo szybką i łatwa pastę z soczewicy z wędzonym tofu ,jest to bardzo szybkie danie(nie licząc oczywiście namoczenia soczewicy na noc ,a ni jej gotowania(chociaż to tez nie odbywa się długo)i tak o to powstaje super pasta do posmarowania na chlebek(ja akurat ożywam  tylko własny chlebek ,tj.przez siebie upieczony,dziś akurat jest chlebek nocny z kasza jaglana ,dla przypomnienia daje linka gdzie przepis na ów chlebek umieściłam).
Pastę te jadłam kiedyś na jakimś spotkaniu ,a ponieważ mi smakowała to poprosiłam o przepis i w końcu dziś zrobiłam pierwszy raz ta pastę (i zaznaczam nie ostatni ,ponieważ pasta przypadła mi do gustu,ale następnym razem spróbuję ja może zrobić z soczewicy zielonej jak było w oryginale który jadłam).


Składniki potrzebne do zrobienia pasty:
1/2 kg soczewicy (tu na obrazku zrobiłam z czerwonej )
1 kostka wędzonego tofu (zasmakowało mi owe tofu bo ma smak dla mnie jak oscypek)
kilka ząbków czosnku
ok.1/4 szklanki oliwy z oliwek (najlepiej aby to była oliwa zimnotloczona)
przyprawy do smaku(ja dałam trochę pieprzu,soli,pomidorowa przyprawę z Dar Natury,oraz suszone zioła takie jakie lubię)

Teraz przystępujemy do robienia pasty:
Na noc moczymy soczewice ,a rano ja gotujemy do miękkości (nie trwa to długo ,ma być taka nawet rozgotowana bo i tak będziemy ja mielić).
Ugotowana na gęsto soczewice (nadmiar wody odsączamy-bardzo ważne żeby nie była za wodnista ) połączyć z czosnkiem(ja wzięłam z 4-5 nie za wielkich główek czosnku i je zmiażdżyłam) oraz z serem wędzonym z tofu.
Następnie wszystkie składniki mielimy w maszynce do mielenia(ja mam wyciskarkę Sanę 707 to połączyłam składniki na pełnym sicie,ale myślę ze jak ktoś ma blender to tez mógłby pokusić się to wszystko razem połączyć na jedna miazgę).
Do zmielonej masy dodałam przyprawy (takie jakie kto preferuje )i tyle oliwy ile wsiąknie w pastę aby dało to dobra smarowność.Pastę odstawiamy do schłodzenia do lodówki.

I to już mamy pastę gotowa do spożycia (czy do posmarowania chlebka ,czy tak do samodzielnego zjedzenia) prawda ze przepis nie jest za trudny i co najważniejsze robi się go szybko.


Zycze smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...