środa, 9 listopada 2016

Pasta z makreli wędzonej z jajkiem

Wiem że na ta pastę jest wiele przepisów ,sama nawet w necie znalazłam ich sporo ,ale wszystkie jakie ja znalazłam przepisy zawierały majonez .
Ja staram się jak tylko mogę unikać majonezu(może kiedyś skusze sie o zrobienie go z kalafiora,o ile mnie pamięć nie myli lub czegoś tam innego,ale póki co unikam tradycyjnego majonezu).
Wiec nie miałam wzoru skąd czerpać pomysł,ale pomyślałam sobie ze zamiast majonezu dam po prostu więcej oliwy(oczywiście ja mam na myśli dobra oliwę z pierwszego tłoczenia,a nie jakiś tam olej rafinowany ,którego tez staram sie unikać ,bo jak przeczytałam jak ów olej jest poddawany rafinacji to odechciało mi się go w ogóle używać).


Do przyrządzenia pasty z makreli wędzonej potrzeba nam będzie:
1 makrela wędzona
1-2 jajka ugotowane na twardo
1/2 puszki kukurydzy
1  średnia cebula
przyprawy:sol,pieprz, i co kto jeszcze lubi ?ja dałam np. szczyptę wędzonej papryki,szczyptę przyprawy dla wegetarian (Dary Natury),
olej z pierwszego tłoczenia (musimy dać tyle ,aby pasta po zmieszaniu nie była "sucha",ponieważ nie dodawałam jak pisałam wcześniej majonezu to musiałam dać więcej oleju)

Makrele obrałam z ości i widelcem podziobałam ja na mniejsze kawałeczki.
Do tego dodałam cebulkę pociętą na małe kawałeczki i jajko które również pokroiłam na mniejsze kawałeczki.
Do pasty dodałam jeszcze ok. 1/2 puszki kukurydzy .
I wszystko to razem wymieszałam bardzo starannie i dokładnie ,a na koniec dodałam przyprawy wg. własnego gustu smaku(widziałam ze niektórzy dodają tez łyżeczkę koncentratu pomidorowego ,wiec może następnym razem i ja się skusze na niego?).
I cala pasta z makreli wędzonej jest już gotowa.
Prawda ze jest nie dość ze łatwa w wykonaniu to jeszcze i szybko sie ja robi.


Zycze smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...