środa, 2 listopada 2016

Pasta z soczewicy

Następna pasta do chleba ,która się robi bardzo bardzo szybko.
Musze wymyślać i wyszukiwać różne pasztety i pasty ponieważ jeśli nie jadamy wędlin i mięsa to czymś to posmarowanie chleba musimy zastąpić ,a także dostarczać sobie białka(a najlepiej przyswajalne białko jest nie z nabiału ,ale właśnie z warzyw strączkowych ,do których to właśnie soczewica się zalicza).
Ja upodobałam sobie czerwona soczewice (nie wiem nie jadłam jeszcze zielonej soczewicy ,ale nie wykluczone ze jak skończę ta czerwona co teraz używam to kupie zielona soczewice tak dla spróbowania jak to ona smakuje???) a póki co jak na razie gotuje czerwona soczewice.


Do przygotowania tej bardzo szybkiej i smacznej pasty potrzeba nam będzie:
1/2 szklanki soczewicy
1/2 cebuli (jak ktoś lubi niech da cala cebule,tak jak ja to zrobiłam )
3-4 suszone pomidory
przyprawy-sol,pieprz i co kto lubi i preferuje (bo ja dałam jeszcze przyprawę do fasoli i dla wege (Dary Natury)
olej

Na noc namoczyłam soczewice w wodzie.
Rano wylałam ta wodę w której się moczyła soczewica i nalałam druga wodę i w niej to ugotowałam soczewice.
U mnie soczewica gotowała się naprawdę szybciutko (nie przesadzę jak napisze ze chyba z 15 minut) kręciłam sie po kuchni coś tam przyrządzałam i jak spojrzałam na soczewice i ja spróbowałam to już była ugotowana.
Na patelni podsmażyłam na łyżce oleju cebulkę drobno pokrojona .
Pokroiłam na małe kawałeczki suszone pomidory wyjęte ze słoika (gdzie były w zalewie olejowej).
Ugotowana soczewice ,podsmażoną cebulkę i pocięte na mniejsze suszone pomidory zblendowalam swoja "żyrafą" dość szybko mi tym razem poszło jej zblendowanie ,może dlatego ze soczewica była dobrze ugotowana i nie stawiała "oporu"jak ja blendowalam.
Wszystko to później doprawiłam przyprawami do smaku.
Jeśli pasta byłaby za sucha proszę dolać oliwy extra vergin .
Prawda ze następna pasta jest bardzo szybka w zrobieniu ,a także łatwa w przygotowaniu.



Zycze smacznego





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...