środa, 25 stycznia 2017

Pasta ze słonecznika i pieczarek

Zostały mi pieczarki więc musiałam je jakoś zagospodarować i wpadłam na pomysł ze zrobię z nich pastę do chleba , trochę sobie pogrzebałam po necie i okazało się ze i owszem już ktoś taka pastę wymyślił (nie jest to moja jakaś zachcianka?)oryginalny przepis znajdziecie  tu

Do przygotowania pasty ze słonecznika i pieczarek potrzeba nam będzie:
150g ziaren łuskanego słonecznika
300g pieczarek
1 cebula
1 ząbek czosnku
olej
woda
2 łyżki soku z cytryny
przyprawy -Sól,pieprz i co tam jeszcze kto lubi

Pestki słonecznika zalałam woda do napęcznienie  przez przynajmniej 3 h(trzy godziny)to wszystko można wykonać rano przed pójściem do pracy bo jak zauważyłam te 3 h to jest jak dla mnie minimum jak długo słonecznik musi mięknąć ,wiec jak posiedzi w wodzie 8h (na czas naszej pracy to nic mu sie nie stanie ,a plusem będzie to ze bardziej namięknie i będzie łatwiejszy w rozgniataniu przez blender).
pieczarki obrałam ze skory i starłam je na tarce ,a także w kosteczkę pokroiłam cebule ,a czosnek zmiażdżyłam .
Na patelni podsmażyłam cebule ,czosnek i pieczarki, a później odstawiłam to do ostygniecie.
Jak słonecznik dobrze napęczniał  to odcedziłam go z wody i dodałam do tego cala podsmażoną zawartość patelni i przystąpiłam do blend owania tego wszystkiego .
Dla smaku można dodać sok z cytryny i przyprawy takie jak sol i pieprz.
Jeśli przy blend owaniu zauważymy ze konsystencja pasty jest za gesta to można dodać troszkę wody ,ale nie za dużo (tylko tyle aby blender mógł swobodnie miksować ).
I już mamy dobra pożywną pastę do smarowania kanapek (ja osobiście lobię pasty i pasztety bo zawsze mam co nałożyć na kromkę chleba i pasty nie sa trudne w przyrządzaniu ,wystarczy dobry blender nawet ręczny zwany "żyrafą" ,ale warunek jest jeden ,ze blender ma mieć spora moc silnika ,bo jeśli będzie miał nie za duza moc (tak jak mój ) to nie zmiażdży wszystkiego na gładką masę i w paście będzie można wyczuć pesteczki słonecznika nie rozdrobnione.
Prawda ze owa pasta jest bardzo łatwa w przygotowaniu i łatwa .




Zycze smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...