środa, 29 marca 2017

Kulki czekoladowe z amarantusem

Przepis na te kulki znalazłam na  stronie tu oryginał, i bardzo mi się spodobał ów przepis ponieważ jest bardzo prosty .
Oryginalny przepis był tylko z 4 składników ,ale mi się nie chciało to wszystko sie sklejać wiec dodałam olej kokosowy (który mi to lepiej zwiąże),wiec radze ten olej mieć tak jakby w "pogotowiu" aby szybko go można było dodać ,jakby całość bez oleju nie chciała się wiązać jak to było u Mnie.


Do przygotowania kuleczek czekoladowych potrzeba nam będzie:
50g pestek dyni lub migdała (ja dałam większość dyni ,a migdałów chyba z kilka sztuk)
2 łyżki miodu
1 łyżeczka kakao (jak ktoś lubi mocno kakaowe to niech doda łyżkę kakao)
1/2 szklanki amarantusa ekspandowanego
 olej kokosowego (jakby kulki nie chciały sie łączyć)

Pestki dyni i ew. migdał zmieliłam w młynku do kawy do zmielonych pestek dodałam miód,kakao i amarantus i to wszystko niby wg.tamtego przepisu miało sie dobrze złączyć ,aby kulać kulki .
Mi sie to wszystko nie chciało wiązać wiec na szybko wymyśliłam ze dodam trochę oleju kokosowego (który to rozgrzałam do stanu ciekłego ) i nareszcie zaczęło mi sie to wszystko wiązać .
Odstawiłam na chwile do lodówki (na schłodzenie).
Z tej ilości składników mi ukulało sie ok.12 sztuk kulek (oczywiście wszystko zależy jakiej wielkości robi sie kulki) ,ja lubię małe wiec i takich wyszło mi 12 sztuk .
Kulki sa smaczne i mega szybkie w zrobieniu,polecam.




Zycze smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...