sobota, 9 marca 2019

Jasny chleb z serem gouda

Mam w domu książkę Domowe Pieczywo pani Magdaleny Grzegorczyk i to właśnie z niej robiłam  w/w chleb.


Do sporządzenia w/w chleba użyłam :
50g mąki pszennej Szymanowskiej ekologicznej
100g mąki orkiszowej  typ 630 (od BioBabalskich)
200g mąki pszennej typ 550 (Basia extra wypiek)
80g sera żółtego dobrej jakości (czyli nie sero podobny typ) najlepiej ser Gouda
7g drożdży suszonych
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka cukru
1 łyżeczka suszone oregano
200-300ml wody (zależnie od suchości mąki) radze powoli dolewać wodę
Ser żółty pokroiłam w drobną kostkę.
W misce wymieszałam wszystkie rodzaje mąk(jak ktoś ma tylko jeden gatunek mąki to proszę go użyć i dobrze by było żeby był to jasny rodzaj mąki) oraz pozostałe suche składniki (czyli cukier, drożdże, oregano,sól) i powoli dolewałam wodę do uzyskania jednolitej konsystencji.
Chwilę wyrabiałam ciasto i tak w połowie wyrabiania dodałam pokrojony z kostkę ser żółty i jeszcze chwilę wyrabiałam żeby ser zmieszać z ciastem.
Szklaną formę wyłożyłam papierem do pieczenia i włożyłam chleb ,a następnie odstawiałam w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na 1h( jedna godzina).
Następnie nastawiłam piekarnik na 200C i grzanie (góra-dół) jak piekarnik się nagrzał wstawiłam wyrośnięty chleb i piekłam tak 15 minut ,następnie  zmniejszyłam temperaturę i następne 35 minut piekłam już na 180C,później chleb wyjęłam z piekarnika i ze szklanej formy i odstawiłam do wystygnięcia ,
W książce pani Magdalena piekła swój chleb w 220C ,ale ja powiem szczerze bałam się ustawić tak wysoka temperaturę ,wiec zrobiłam tak jak wyżej ,ale ty masz wybór i zrobisz jak uważasz.
Chleb jest smaczny i super gdzie nie gdzie wyczuwalne są kosteczki sera żółtego.Polecam








Życze smacznego



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...