piątek, 13 września 2019

Flaczki z boczniaków

Kupiłam 2 paczki boczniaków(bo nie pamiętam kiedy ostatnio jadłam boczniaki) i musiałam coś z nich wymyślić do jedzenia .
I tak sobie pomyślałam  dlaczego by nie zrobić "słynnych" flaczków z boczniaków czyli erzac tradycyjnych flaków (jak ktoś nie lubi tych tradycyjnych to te z pewnością polubi).
Ja swoje flaczki robiłam podobnie jak jest w przepisie z Jadłonomii link

Do przygotowania flaczków z boczniaków użyłam(porcja dla 2 osób):
300g boczniaków
1 litr rosołu(w niedzielę miałam rosół i to co mi zostało,oczywiście mam na myśli płynne (bo z mięsa które mi pozostało zrobiłam galaretę ,albo pasztet z mięsa z rosołu jak ktoś nie zna tego przepisu to zapraszam link napisałam albo zrobiłam galaretę albo pasztet bo robię to naprzemiennie żeby nie robić non stop tego samego)zlałam do słoika i chłodny słoik wsadziłam do lodówki.
Jeśli nie masz rosołu użyj jak w Jadłonomii wodę 1 litr
1 mała marchewka (ja dałam taką większa i miałam wrażenie ze flaczki sa za słodkie)
1 mała pietruszka
1/4 korzeń selera
1 średnia cebula
olej
przyprawy:2-3 liście laurowe,2-3 ziela angielskie, gałka muszkatołowa,imbir,sól,pieprz zmielony,lubczyk,majeranek

Wszystkie warzywa(marchew,pietruszka,seler) obrałam i umyłam ,a następnie starłam na  tarce(duże oczka). 
Cebulę pokroiłam w kostkę (trochę większą). 
Boczniaki pokroiłam w podłużne paski .
Na większej patelni wlałam olej ,a na już rozgrzany dodawałam stopniowo cebulę,starte warzywa oraz pokrojone boczniaki i powoli delikatnie je mieszałam ,następnie dodałam ziele i liście laurowe i dusiłam tak ok 10 minut.
Do większego garnka wlałam rosół podgrzałam go ,a następnie wrzuciłam zawartość z patelni.
Podgotowałam całość tak do miękkości warzyw ok 15-20 minut.
Na sam koniec dosmaczyłam do swojego smaku solą,mielonym pieprzem,imbirem,startą gałką muszkatołową,majerankiem,lubczykiem .
Ja swoich flaczków nie zasmażałam .
Robi się je bardzo szybko i są smaczne,także serdecznie polecam.





Życzę smacznego  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...