czwartek, 27 czerwca 2019

Olej bazyliowy

Przepis na ten olej znalazłam w książce "Przepisy na wychodzenie" Beata Dąbrowska i Paulina Borkowska i tak sobie pomyślałam dlaczego by nie zrobić własnego oleju smakowego ? (może kiedyś zrobię jakiś inny smakowy olej, tak mi zasmakował ten olej).


Do przyrządzenia oleju wykorzystałam:
1 pęczek bazylii (1 doniczkę)
750ml oliwy z oliwek ex vergin
10 ząbków czosnku(można dać więcej lub mniej ,ale wtedy oliwa ma mniej lub bardziej intensywny zapach czosnku)
1/2 papryczki chili(jeśli nie masz to nie dodawaj)

Oberwałam z bazylii same listki i wrzuciłam je do słoika następnie dodałam ząbki czosnku (jak większe ząbki to proponuję przeciąć je na pół) i wlałam na to oliwę.
Słoik zamknęłam wieczkiem i odstawiłam w chłodne miejsce(czyli do lodówki na 2 tygodnie).
Po tym czasie zlałam(czyli przez gęstsze sitko przelałam oliwę ze słoika żeby nie poleciały już liście bazylii) do butelki(użyłam tej samej butelki co była oliwa),a czosnek zjadłam z kanapką.
Używam tej bazyliowej oliwy do wszystkich sałatek.Mniam
Prosto się ją robi i nie muszę kupować gotowych smakowych oliw.
Mam zamiar zrobić w taki sam sposób jeszcze rożne zioła jak np. rozmaryn.....(możliwości jest wiele co kto lubi jakie zioła). 










Życzę smacznego

1 komentarz:

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...