środa, 25 maja 2016

Ciasto z rabarbarem i ananasem pod bezową kołderką

Skoro nadal trwa sezon na rabarbar to i ja postanowiłam iść dalej za ciosem i upiec z nim ciasto (jak już wspomniałam w przepisie do wcześniejszego mojego ciasta z rabarbarem znalazłam ten przepis w necie ,a ze poprzednio nie miałam w domu śmietany to go poprzednio nie zrobiłam ,ale już sobie zakupiłam śmietanę jednoskładnikową bez różnych rodzajów zagęszczających mączek i upiekłam owe ciasto) ciasto to wszystkim w domu smakowało wiec było warto czekać na niego aż tydzień.
Oryginał tego ciasta znalazłam tu http://mojekuchennesmaki.blox.pl/2012/06/CIASTO-Z-RABARBAREM-I-ANANASEM-POD-BEZOWA-KOLDERKA.html



Zabieramy się wiec za ciasto z rabarbarem i ananasem pod kołderką bezowa do przyrządzenia ciasta potrzeba nam będzie:

Ciasto kruche przepis na ciasto kruche znajdziesz u mnie tu kruche ciasto

Teraz masa budyniowo- owocowa:
50dag rabarbaru( u mnie były to 3 rabarbary,już wiem ile mi sie mieści w mojej tortownicy to tyle kupuje)
1 puszka ananasów w kawałach (odciekamy ananasa bo użyjemy tylko sam owoc)
1 budyń waniliowy (ja kupuje bez cukru ,bo po co do ciasta z cukrem skoro będzie to i tak słodzone?)
1 plaska łyżka maki ziemniaczanej
4 żółtka jajek
1 szklanki śmietany 18%
1/2 szklanki cukru pudru ( u mnie był to drobny cukier)

Składniki potrzebne do zrobienia bezy :
4 schłodzone białka jajek
1/2 szklanki cukru pudru
1 kisiel o smaku cytrynowym

A teraz jak robiłam owe ciasto:
Wcześniej np.(wieczorem poprzedniego dnia lub rano tego dnia co chcemy piec )wyjęłam z zamrażalki swoja jedna polówkę zamrożonego ciasta aby sie rozmroziło i było "plastyczne"i dobrze sie wyklejało na foremce wyłożonej papierem do pieczenia .
Jeśli ktoś nie ma w zamrażalniku ciasta musi go zrobić podaje link do mojego ciasta kruchego tu ciasto kruche
Ciasto podpiec w piekarniku 180C grzałka góra -dol ok 15 minut (można to ciasto podzióbać z góry widelcem, aby za wysokie nie urosło).

Jak ciasto się piecze obieram i kroje rabarbar na mniejsze kawałki tak ok. 1-2 cm posypuje go ok.łyżeczką cukru ,on wtedy zmięknie i nie będzie taki twardy jak go się kroi jak jest świeży.
Ananas wyjąć z puszki bardzo dobrze odsączyć (ja to go najpierw odlewam z zalewy, a później na talerzu układam ręcznik kuchenny nawet podwójnie złożony  i na to układam odsączonego ananasa ,a i tak zawsze ręcznik jest mokry).
Jak odcieknie ananas kroje go na mniejsze kawałki tak ok.2cm
Jak już nam ciasto kruche przestygło posmarowałam go (najlepiej pędzelkiem)białkiem i zabrałam sie za robienie masy budyniowo- owocowej.
Żółtka jaj zmiksowałam z cukrem ,dodałam śmietanę a następnie suchy budyń ,make i razem wszystko zmiksowałam ,a następnie delikatnie wsypałam pokrojone owoce czyli ananasa i rabarbar (jeśli w misce jest trochę wody ,która :puściła"z rabarbaru nie wlewałam jej do ciasta (żeby nie zrobiło sie za bardzo "wodniste").
Wylać masę na podpieczone ciasto kruche i wstawić do piekarnika nagrzanego na 180C i piec 40-45 minut.

Przed końcem pieczenia(ja zawsze nastawiam sobie minutnik ,aby mi zadzwonił )tak ok 5 minut wcześniej przed czasem końcowym ,czyli jak już sie piecze ok 35-37 minut wzięłam sie za ubijanie białek na bezowa kołderkę.
Bezowa kołderkę robiłam tak:
białka schłodzone ubiłam na sztywno, a następnie dodałam cukier puder a później kisiel jak już wszystko to sie połączyło to szybciutko z piekarnika wyjęłam upieczone ciasto (nie wyłączać piekarnika )i na gore wyłożyłam ta ubita beze z białek ,proszę to leciutko wygładzić i wstawić ponownie  do gorącego piekarnika.
Piekłam wszystko jeszcze w mniejszej temperaturze bo 160C tak ok,20 minut aż do zarumienienia.

I tak jak ciasto już się upiecze ja nie wyjmuje go szybko z piekarnika ,ale wyłączam gaz i zostawiam go tam aby sobie jeszcze w cieple piekarnika posiedział.

Prawda ze ciasto jest szybkie w przygotowaniu (jak się ma już wcześniej przygotowane ciasto kruche) to samo przygotowanie masy budyniowej, a także później bezy nie zajmuje zbyt wiele czasu.


Nam smakowało i tego samego życzę wszystkim .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...