sobota, 21 maja 2016

Ciasto z rabarbarem i pianką budyniową

Sezon na rabarbar w pełni to pomyślałam sobie ze muszę z nim zrobić jakieś ciasto.
I tak szukając w necie natknęłam się na 3 mnie interesujące przepisy ,a ponieważ do 2 nie miałam wszystkich składników w domu( bo u mnie nie ma w lodowce ze musi być np. śmietana ,jak jest już niezbędna to dopiero kupuje i tez proszę czytać co kupujecie bo śmietana śmietanie nie jest  równa, jedna jest jednoskładnikowa czyli posiada tylko śmietanę ,a sa tez śmietany które w składzie posiadają oprócz śmietany inne niepotrzebne zagęstniki (czy stać nas na to aby płacić za zagęstnik jak np.mączkę chleba świętojańskiego.)
Tak wiec wybór padł na ciasto z rabarbarem i delikatna budyniowa pianka link do mojego wzoru podaje tu
http://radoscjedzenia.com/kruche-ciasto-z-rabarbarem-i-lekka-budyniowa-pianka/

Blachę trzeba wyłożyć papierem do pieczenia i na to wylepić ciasto kruche które wcześniej wyjęłam z zamrażalki (bo jak już pisałam przy przepisie na ciasto kruche mam przeważnie zawsze w domu w zamrażalce jakąś "kulkę"z ciastem kruchym) .a tu dla przypomnienia przepis na ciasto kruche-ciasto kruche
Podpiec go w  piekarniku nagrzanym  do 180 C  ok.20 minut.
Wyjąć z piekarnika i odstawić do ostygnięcia.

Składniki na delikatna budyniowa piankę:
5 białek
1 szklanka drobnego cukru(może być puder)
1 opakowanie cukru waniliowego (lub łyżka własnego cukru waniliowego,przepis wkrótce)
2 opakowania budyniu waniliowego lub śmietankowego bez cukru (bo i po co płacić dodatkowo za cukier?)
1/2 szklanki oleju słonecznikowego lub rzepakowego

Jak ciasto się podpieka trzeba zająć sie rabarbarem i tak:
500g rabarbaru (u mnie 3 spore rabarbary wystarczyły),(które wcześniej umyłam i obrałam ,a następnie (o czym nie wspomina autorka oryginału)pokroiłam na kawałki ok 1-2 centymetrowe z miarka nie robiłam tego to kroiłam jak leciało jeden kawałek miał 1cm drugi 2 cm nie bądźmy aż tak skrupulatni ) i pokrojony rabarbar posypałam trochę cukrem ,aby zmiękł .

Kiedy spod ciasta kruchego już ostygł zaczełam ubijać białka jaj,jak już sie ubiły na sztywno powoli łyżką po łyżce trzeba wsypywać drobny cukier (lub puder) i cukier waniliowy ,cały czas ubijając na najwyższych obrotach .
Następnie powoli wsypać proszki budyniowe i nadal cały czas miksować,aby dobrze sie rozpuścił do tego powoli wlewać stróżką olej i chwilkę jeszcze pomiksowac do połączenia sie składników(ale nie za długo żeby piana nam nie opadła).
Moze to wygląda na długi przepis co do czasu jego wykonania ,ale proszę mi wierzyć tak nie jest ,trzeba mieszać szybko żeby piana nie opadła.

Na podpieczony spod ciasta wyłożyć ubita piane,wyrównać ja i układać gęsto rabarbar (można tez trochę rabarbaru wcisnąć w piane wtedy w piance będzie rabarbar,ale to już jak kto lubi i woli).
Na tej czynności ja już zakończyłam robienie swojego ciasta i natychmiast do piekarnika nastawionego na 180C na 30-40 minut (w oryginale pani na ta piankę starła na tarce trochę ciasta ,ja tak nie zrobiłam a to dlatego ze miałam w zamrażalce tylko jedna kulkę ciasta którą to wylepiłam spod blachy na gore na starcie już mi ciasta zabrakło,ale nie uważam żeby moje ciasto coś straciło z oryginału ,tez było pyszne,ale jak ktoś chce i ma ciasto może się pokusić o starcie trochę ciasta na wierz).
Przestudzone ciasto można oprószyć cukrem pudrem.

Ciasto jest  pyszniutkie ,bo ta pianka budyniowa tworzy to ze je się go ze smakiem ,bo jest leciutkie(dodam ze u mnie zniknęło jednego dnia).

Zycze wszystkim smacznego




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...