sobota, 9 lipca 2016

Chleb z serkiem ricotte

Choć miałam zrobić chleb na żurku to zrobiłam chleb z serkiem ricotta (dlaczego?właśnie serek ricotta?bo taki serek miałam właśnie w domu ,choć oryginalny przepis był na chleb z twarogiem )a tu jest pierwowzór z jakiego czerpałam przepis na ten mój chlebek http://smakowitychleb.pl/chleb-z-twarogiem-i-ziarnami/.

Zeby sie za długo nie rozpisywać od razu podaje przepis:
350 g maki pszennej typ 650
150g maki pszennej pełnoziarnistej
100g ziaren u mnie były to(czarny sezam,słonecznik,siemię lniane,płatki owsiane,babka płesznik)ja odmierzałam to tak ze wrzucałam ziarna i płatki na wagę do chwili kiedy na szali nie było 100g ,myślę ze tu wszystko zależy od preferencji ,bo jedne nasiona sie więcej lubi inne mniej i nie trzymałabym się tu tak ścisło ile czego dodaje ,ale raczej zwróciłabym uwagę żeby wszystkiego było dokładnie wspomniane 100g.
100g twarogu (w moim przypadku był to ser ricotta,bo taki właśnie miałam w domu i dałam go tak z 200g )
1.5 (półtorej )łyżeczki soli
250ml letniej wody
Do zaczynu potrzeba:
5dag surowych drożdży (ja zrobiłam zaczyn z 3 łyżeczek suchych drożdży)
100ml wody
łyżka maki pszennej

Na wierz chleba dowolne ziarna(u mnie była to czarnuszka i słonecznik).

Zaczęłam od zaczynu: do 100ml wody dosypałam suszonych drożdży i łyżkę maki pszennej(ja daje tu nieraz szczyptę cukru ,wydaje mi się ze szybciej zaczyn rośnie).
Do miski wsypałam maki (czyli 650 i pełnoziarnistą) dodałam serek ricotta ,sol,zaczyn z drożdży i letnia wodę oraz ziarna .
Nie ma po co wyrabiać tego za długo starczy tylko do połączenia sie składników.
Keksówkę wyłożyłam papierem do pieczenia i wsadziłam chleb do środka.
wierzch wyrównałam i posypałam czarnuszka i ziarnami słonecznika.
Odstawiłam w cieple miejsce na 1h(jedna godzina) i 40 minut (czterdzieści),przykryłam lniana ściereczką, aby sobie spokojnie rósł.
Wyrósł taki piękny równy z keksówką ,aż serce sie radowało widza go takim pięknym wyrośniętym.
Nastawiłam piekarnika (góra-dol) na 200C i piekłam ok.30 minut w tej temperaturze ,a po tym czasie zmniejszyłam temperaturę do 180C na 10-15 minut(ja tu wyjmuje swój chleb z keksówki i w papierze do pieczenia przenoszę go z powrotem do piekarnika oraz smaruje troszkę pędzelkiem chlebek oliwa(wtedy nabiera takiej błyszczącej skorki).
Po tym czasie wkładam patyczek do chleba ,aby sprawdzić czy już jest wypieczony ?(jeśli tak to gaszę piekarnik i zostawiam go w tym jeszcze gorącym piekarniku,cały czas na tym papierze do pieczenia).
Chlebek jest świetny w smaku i pięknie wyrasta -także serdecznie polecam (a dodanie troszkę maki pełnoziarnistej nic nie straciło na swojej puszystości).

 Prawda ze chlebek jest szybki nie licząc czekania az wyrośnie to robi go się bardzo bardzo szybko.
Wszystkim życzę smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...