środa, 19 października 2016

Kalafior z groszkiem

Ponieważ nie zjadłam całego kalafiora wiec musiałam coś ciekawego z tego pozostałego przyszykować i tu jak poprzednio ów przepis znalazłam w necie .
Przepis jest łatwy do zrobienia i szybki do wykonania ,a także co najważniejsze smaczny.

Składniki :
1 kalafior (oczywiście zależy dla ilu osób robimy owo danie)
1/2 szklanki groszku
1/2 cebuli
1 łyżka kuminu
1/4 łyżeczki pieprzu cayenne lub chili
1/4 łyżeczki kurkumy
olej
sol,pieprz

Na patelni rozgrzałam olej i wsypałam przyprawy .
Kalafior podzieliłam na różyczki i włożyłam do gorącej wody i gotowałam 10 minut.
Na patelnie wrzuciłam  cebule pokrojona w kostkę i dobrze aby połączyła się z przyprawami.
Kalafiora odcedziłam ,a następnie wrzuciłam go na patelnie (tam gdzie jest już cebula z przyprawami)i podsmażyłam 6-8 minut ,a następnie wrzuciłam groszek i wszystko zamieszałam .
Polecano podawać na ugotowanym ryżu ,wiec ja tak tez zrobiłam .
Mogłam co prawda ugotować ryz brązowy (bardziej zdrowy),ale jeśli kogoś goni czas  bo domowe "głodomory "wołają jeść to szybciej będzie ugotować ryz biały .
Danie jest smaczne i serdecznie polecam (uwaga tylko na pieprz cayenne lub chili bo jeśli ktoś nie za bardzo lubi smak ostry to nawet te 1/4 łyżeczki będzie za dużo,wiec tu polecam dać mniej ,a przecież zawsze można szczyptę pieprzu cayenne dorzucić).

Zycze smacznego



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...