środa, 26 października 2016

Leczo z dynią

To leczo jest bardzo łatwo zrobić bo ja robiłam to leczo jak tradycyjne ,ale zamiast dodać cukinie dodałam dynie(u mnie była to dynia piżmowa).
A dlaczego właśnie dynie????bo miałam w lodowce kawałek dyni ,dlatego tez pomyślałam ze dodam dynie do leczo i tak tez zrobiłam .
W smaku jest to leczo smaczne ,ale z ta właśnie dynią (czyli piżmowa) jest słodkawe ,może jeszcze w tym sezonie dyniowym kupie kawałek innej dyni i spróbuję zrobić leczo z innym gatunkiem dyni????.


Do zrobienia leczo potrzebujemy:
kawałek dyni piżmowej (ja miałam taki kawałek 20cm x5cm)
1 cebula
1-2 ząbki czosnku
1 pomidor
1 papryka
olej
przyprawy

Wszystkie w/w warzywa  kroimy w kostkę (ja z dyni obrałam skore,a pomidor wcześniej spazylam).
Do garnka wlałam troszkę oleju i po kolei dodawałam pokrojone w kostkę warzywa .
Najpierw dałam cebulę z czosnkiem po chwili jak się trochę cebulka podsmażyła dałam pokrojona paprykę(chyba papryka była u mnie najgrubszym warzywem to i dłużej się dusiła)
 i za dłuższą chwilkę dałam dynie (a dynia była szybko mięciutka wiec już nie za długo wszystko to dusiłam razem).
Jak wszystkie warzywa sa już miękkawe to na sam koniec dałam pomidora i wszystko to doprawiłam przyprawami (ja osobiście daje trochę soli, mielonego pieprzu ,słodką paprykę w proszku (jak ktoś lubi niech da ostra ).
Wszystko razem z przyprawami pogotowałam z 2-3 minuty i moje leczo z dynia zamiast cukinii już zrobione.
Prawda ze leczo to bardzo szybkie danie czy to będzie z cukinia czy z dynia zawsze dobrze smakuje i z chęcią się go je.
Zycze smacznego



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...