piątek, 16 grudnia 2016

Wegetariański bigos

Ten vege bigos robiłam wg. przepisu jaki dostałam ze sklepu.
Byłam kiedyś na promocji sklepu ze zdrowa żywnością i tam po raz pierwszy spróbowałam ten bigos(a ze bardzo mi zasmakował to poprosiłam panie ze sklepu aby dały mi przepis na ów bigos)  i tak oto mam super przepis na super smaczny vege bigos.
Napisze tak jak jest w originale (tj. bigos jest wykonany wg. kuchni 5Przemian ) i ja dokładnie tez go tak samo zrobiłam .
Ilość kapusty zależy od nas samych ile bigosu mamy zamiar zrobić,ale ja wzięłam zrobiłam dokładnie tyle ile jest kapusty w przepisie (bo od razu po ugotowaniu ów bigos zawekowałam do twistowego słoika,jeśli do słoika wsadzi się ciepły bigos i gorący słoik zakręci to później bigos można trzymać nawet miesiąc).


Do przygotowania vege bigosu potrzeb nam będzie:(symbole w nawiasach oznaczają Przemianę)
-kilka łyżek oliwy (z)
-ok. 1/2 kg białej kapusty (m)
-2 duże cebule (m)
-5 dkg suszonych grzybów (w)
-200g pieczarek (w)
-3/4 -1kg kiszonej kapusty (d)
-kilka listków laurowych
-15 dkg suszonych śliwek (o)
-wrzątek (o)
-1 łyżeczka owocu jałowca (z)
-pieprz (m)
-sól himalajska drobnoziarnista(w)

Suszone grzyby namoczyłam w niewielkiej ilości zimnej wody .
Poszatkowaną białą kapustę ,cebule ,pieczarki i namoczone grzyby poddusiłam  na oliwie przez 15 minut.
Gdy kapusta była miękka dodałam pokrojona kapustę kiszona (jeśli jest za kwaśna ,tak jak moja była to wcześniej ja przelałam woda i taka odciśniętą pokroiłam) liście laurowe,śliwki (tez można trochę pokroić na mniejsze kawałki jak ja to zrobiłam) wszystko to zalałam gorącą wrzącą woda(tak aby przykryła kapustę) do tego wszystkiego wrzuciłam nasiona jałowca i pieprz ziarnka.
Dopiero pod koniec gotowania można posolić .
Gotowałam na małym ogniu ok. 2h(dwie godziny) .
Pięknie pachnie w całej kuchni ,a to za sprawa owocostanom jałowca.
Na końcu cały bigos doprawiłam do smaku przyprawa do bigosu (ja lubię ta przyprawę firmy Dary Natury,ale każdy przyprawia ja wg. własnego smaku).
Bigos w smaku jest rewelacyjny ,ja go robię już drugi raz (ale pierwszy raz robiłam inaczej i nie wyszedł tak smaczny jak ten właśnie bigos robiony wg, tego przepisu).
Nawet ci którzy sie krzywią na taki wege bigos z chęcią go wcinają.



Zycze smacznego (kolor ciemny zawdzięcza śliwkom suszonym i długiemu gotowaniu).



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...