środa, 21 grudnia 2016

Wegetarianski kapuśniak z białej kapusty

Ponieważ z bigosu zostało mi trochę białej kapusty musiałam coś z niej zrobić .
I tu jak zawsze net podpowiedział mi zupę całkiem ciekawa (bo przyznam sie ze jeszcze tak nie wykonywałam zupy ,zawsze wszystko gotuje razem ,a tu jest troszkę inaczej?) suma Sumarom zupa wyszła na prawdę palce lizać (mniamniusia jak usłyszałam )..
Znalazłam stronę do oryginalnego przepisu-oryginalny przepis

Na przygotowanie owej zupy kapustnej potrzeba nam będzie:
1 mala kapusta biała (jeśli ktoś zamierza gotować więcej niż dla 3 osób to musi to być większa kapusta)
1 por (biała część)
1 marchew
1 pietruszka(w oryginale nie było ,ale ja dałam)
 kawałek selera (w oryginale nie było ,ale ja dałam)
1 cebula
1 papryka czerwona
1 papryka żółta (w oryginale jej nie było ,ale ja miałam to dałam)
3 łyżki sosu sojowego
1 puszka pomidorów(ja miałam swoje z słoiku )
wywar z warzyw
przyprawy:sól,pieprz,szczypta kuminu,szczypta papryczki chili(tu proszę uważać na ta szczyptę?bo jak ktoś nie lubi za bardzo mocno to i szczypta może być za dużo,ale warto chilii dodać bo nadaje potrawie smak)
szczypta cukru,szczypta wędzonej papryki.
Natka pietruszki 

Kapustę poszatkowałam na kawałki,warzywa takie jak marchew pocięłam na mniejsze talarki ,a selera  i pietruszkę pokroiłam w kostkę.
Do garnka wrzuciłam kapustę i pokrojone warzywa(ja akurat zrobiłam sobie to warstwowo tj.kapusta ,warzywa,kapusta) i wszystko to zalałam bulionem warzywnym i doprawiłam sosem sojowym,kminem rzymskim,sola,pieprzem i szczypta cukru.I tak owa kapusta z warzywami gotowała się z 20 minut.
Paprykę ,cebulę i pora pocięłam na mniejsze kawałki i podsmażyłam na łyżce oleju na patelni,a pod koniec podsmażania dodałam szczyptę papryki wędzonej i chili.
Po koniec gotowania kapusty dodałam cala zawartość patelni (czyli podsmażaną paprykę,cebule i pora).
Następnie już na sam koniec dodałam pomidory (ja mam własne pomidory zawekowane,wiec można je nazwać ze dodałam passa tę ) w oryginale pisze żeby jeszcze dodać trochę Pesta pomidorowego (ale ja nie miałam to nie dodawałam).
I to juz koniec tej wegetariańskiej zupy .Prawda ze wykonanie jest bardzo szybkie i łatwe.
Także serdecznie polecam owa zupkę .
Ja sama zjadłam ja bez żadnych dodatków ,ale dla rodzinki musiałam ugotować ziemniaki (wiec można ja zjeść zarówno z ziemniakami jak i bez nich,co kto lubi?).
Na wierzchu można posypać pociętą natka pietruszki.


Zycze smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...