piątek, 3 lutego 2017

Sezamki wieloziarniste z amarantusem

Od czasu do czasu jak każdy człowiek lobię zjeść coś zdrowego słodkiego i tym razem mój wybór padł na sezamki z płatków i ziarenek.
Robi je sie dosyć szybko najdłużej chyba schodzi sie z uprażeniem wszystkich składników ,ale warto to zrobić.
Moje po pokrojeniu sie trochę rozsypywały ,ale były smaczne (myślę ze następnym razem jak będę je robić to dam troszkę mniej miodu,ale więcej oleju kokosowego ),ale to już kwestia jak kto lubi sezamki słodkie?.



Do przyrządzenia sezamków wieloziarnistych potrzeba nam będzie:
1/2 szklanki wiórków kokosowych(najlepiej wybierać te nie siarkowane)
2-3 łyżki sezamu białego
1 łyżka pestek dyni
2-3 łyżki pestek słonecznika
2-3 łyżki siemienia lnianego (ja mam w domu tylko złote siemię wiec takie tez użyłam)
1 1/2 szklanki płatków owsianych
5-6 łyżek oleju kokosowego płynnego
4 łyżki miodu
1 szklanka amarantusa ekspandowanego



Wiórki ,sezam ,siemię lniane,dynię, słonecznika,sezam wszystko to uprażyłam na patelni(jest tego sporo wiec ja prażyłam każdą rzecz osobno (bo wiórki bardzo szybko czarnieją wiec na nie najwięcej trzeba uważać jak sie uprażą wszystko razem).
Dlatego ja prażyłam każdą rzecz osobno bo miałam kontrole nad ich uprażeniem.
Jak wszystkie ziarenka i płatki były uprażone to poczekałam trochę ,aż wszystko przestygnie i w misce połączyłam to wszystko co uprażyłam z płynnym miodem oraz amarantusem i na końcu dla lepszego "związania" wlałam płynnego oleju kokosowego .
Wszystko to razem wymieszałam i wyłożyłam na blachę do pieczenia wcześniej wyłożoną papierem do pieczenia .
Delikatnie wszystko to łyżką rozprowadziłam po blaszce (dosyć cienko bo to sezamek a nie batonik).
Jak już rozsmarowałam to wstawiłam do piekarnika nagrzanego na góra-dol na 160C i piekłam 20 minut.
Po upieczeniu wyjęłam z piekarnika i pocięłam na takie kawałki przypominające wielkością sezamka.
Sezamki są smaczne i zdrowe  i w sam raz na przegryzkę (jak ktoś potrzebuje cos słodkiego przegryźć).






Zycze smacznego





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...