sobota, 29 kwietnia 2017

Szakszuka z tofu

Ten przepis znalazłam u blendmena i muszę przyznać ze już pozostanie w moim jadłospisie bo robi się go szybko i mi smakuje.
Podaje przepis do oryginalnego przepisu na wegańska szakszuke z tofu http://www.blendman.pl/przepis/weganska-szakszuka-z-tofu/


Do przyrządzenia wegańskiej szakszuki potrzeba nam będzie:
1 sztuka tofu naturalnego
olej
2-3 ząbki czosnku
1 sztuka cebula
1 sztuka papryki (ja dałam słodką paprykę ,on proponuje ostra)
ok. 200ml przecieru pomidorowego
sol,pieprz
przyprawy: kminek mielony,cukier,papryka wędzona słodka,chili w proszku

Wszystkie przyprawy razem połączyć (on w oryginale napisał ile dał przypraw ,ale dla mnie te jego ilości to za "ostro"wiec daje te same co on przyprawy ,ale w zmniejszonych ilościach).
Na patelni rozgrzałam olej i dałam cebulę (pokrojona w kostkę) i na patelni potrzymałam tyle ,aby się nie zesmazyla ,ale była szklista cebula.
Papryka pokroiłam w kostkę i dodałam do cebuli oraz pokrojony czosnek i wszystko to jeszcze chwilkę podsmażyłam na patelni (lub garnku jak kto woli?) .
Do tego co smażyłam dodałam wszystkie wymieszane przyprawy czyli:kminek,cukier,papryka,chili i ok. 5 minut podsmażyłam.
Wlałam przecier pomidorowy i starte  na tarce -grube oczka-tofu naturalne(lub można je pokruszyć w palcach,ja wole starte na tarce).
Wszystko to delikatnie zamieszałam i doprawiłam sola i pieprzem.
Wszystko to gotowałam do zredukowania przecieru pomidorowego.

Polecam choć raz spróbować to danie i zakochać się w nim tak jak Ja.
Ja podałam to tym razem z Trendy Lanch (z zielona soczewica) firmy Malvit .


Zycze smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...