sobota, 27 maja 2017

Pasztet z soczewicy ,pieczarek i warzyw

Na zrobienie tego pasztetu z takich a nie innych składników wpadłam sama .
Mial być sam pasztet z soczewicy ,ale ze miałam w domu pieczarki i warzywa to zrobiłam pasztet z tego co akurat miałam ,tak tez powstał ów pasztet.



Do przygotowania w/w pasztetu potrzeba będzie:
1 szklanki suchej czerwonej soczewicy
1/2 kg pieczarek
1 marchew
1 cebula
1 pietruszka korzeń
1 por cały
2-3 ząbki czosnku
1/2 średniego selera
6 łyżek kaszy jaglanej (dla lepszego sklejania,ale można pominąć kasze)
olej
2 jajka
bułka tarta
przyprawy:sol,pieprz zmielony,przyprawa do pasztetów(Dary Natury),papryka w proszku ,można dać i inne przyprawy jeśli ktoś jeszcze jakieś lubi do pasztetu.


Na noc namoczyłam soczewice (ja mam tylko czerwona w domu,wiec nie wiem jak smakuje ten pasztet z zielona soczewica) .
Następnego dnia ugotowałam ja na miękko.
Pora pokroiłam na talarki (razem z zielona częścią) i podsmażyłam na oliwie ,a później dodałam warzywa(marchew,pietruszkę,seler, starta na tarce -grube oczka- ).
Kasze jaglana przepłukałam ciepła woda i ugotowałam w nowej wodzie ok. 15 minut.
Cebule pokroiłam w kostkę i podsmażyłam na oliwie dodałam pokrojony czosnek oraz pokrojone pieczarki (lub jak ktoś woli pieczarki mogą być starte na tarce -grube oczka-) całość podsmażyłam ,aż były miękkawe.
Wszystko odstawiłam do ostygnięcia (czyli warzywa,pieczarki,kasze jaglana,soczewice).
Jak wszystko ostygło zmieliłam w wyciskarce Sana 707 (pełne sito),można tez wszystko zblendowac dobrym blenderem lub zmielić w maszynce do mielenia mięsa.
Całość doprawiłam do smaku przyprawami i dodałam jajka oraz bułkę tarta (jeśli zachodzi taka potrzeba).
Wszystko razem wymieszałam i umieściłam w foremce wyłożonej papierem do pieczenia .
Wstawiłam do piekarnika nagrzanego na 180C (góra-dol) na 1.15 minut (godzina piętnaście minut).





Zycze smacznego


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...