czwartek, 22 listopada 2018

Chleb z dynią i czarnym sezamem

Ten chleb znalazłam na jednym blogu oryginał tu  a ponieważ miałam w domu dynie ,wiec postanowiłam go wypróbować bo jeszcze takiego nie robiłam.

Do sporządzenia w/w chleba użyłam:

100g maki pszennej typ 1050
100g maki orkiszowej typ 650
300g maka pszenna typ 550
70g dyni startej na tarce (duże oczka)
8g drożdży suszonych
1 łyżka soli
2 łyżki czarnego sezamu do ciasta
1 łyżka czarnego sezamu do posypania chleba
szczypta cukru
2 łyżki oliwy z oliwek
300-350 ml wody letniej (wszystko zależy od suchości maki)

Ponieważ miałam suszone drożdże ten chleb zrobiłam właśnie na nich .
Więc tradycyjnie zmieszałam wszystkie mąki dodałam pozostałe składniki i wszystko razem wyrobiłam na jednolitą masę.Odstawiłam w misce koło ciepłego kaloryfera na ok.1,5-1 h  ,przykryłam to scierczką.
Po tym czasie wyjęłam ciasto na chleb z miski na stół (lub jak ktoś woli na stolnicę) wyrobiłam ciasto z 5 minut (trzeba go odgazować) a następnie  wyłożyłam keksówkę papierem do pieczenia i wsadziłam chleb i ponownie keksówkę postawiłam na ciepłych kaloryferach na czas ok. 30 minut.
Na wierzchu posmarowałam wodą i posypałam czarnym sezamem. Po tym czasie wstawiłam keks do piekarnika nagrzanego na 200C piekłam chleb ok. 15 minut ,później zmniejszyłam temperaturę w piekarniku do 180C i piekłam nadal ok. 35 minut ,a następnie wyjęłam chleb z papierem z keksówki i ponownie włożyłam do piekarnika na 10 minut.Po wyłączeniu piekarnika wyjęłam chleb do całkowitego ostygnięcia na kratkę.

Jak dla mnie nie za bardzo czuć dynię (wiec chlebek można śmiało  podawać do kanapek).








Życzę smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...