sobota, 1 grudnia 2018

Lekki sernik z dynią i serkiem mascarpone

Ten sernik zrobiłam na tzw. "spontanie" tzn.szłam na imieniny i pomyślałam że dobrze by było pójść z jakimś ciastem do solenizantki.
W sobotę jak piekę chleb na dolnej półce piekę również dynie na mus.
Tak więc już miałam jeden składnik mojego ciasta czyli mus dyni.
Przejrzałam lodówkę co jeszcze mam ew. na ciasto i okazało się ze miałam serek mascarpone całe 500g ,tak więc zaczęłam szukać w necie ciasta które by zawierało te składniki co miałam i tak natrafiłam na ten właśnie sernik z dyni i serka mascarpone oryginał link   
Sernik ten jest bardzo leciutki i nie ścisły .


Robiłam dokładnie tak jak w oryginale (nic nie odejmowałam,ani nie dodawałam).

Na sernik w/w użyłam:

Spód ----

250g płatków owsianych
2-3 łyżki mąki migdałowej( w oryginale jest garść migdałów jakby ktoś nie miał mąki migdałowej)
3 łyżeczki przyprawy do piernika
2-3 łyżki miodu (jak ktoś lubi mniej słodkie to można mniej miodu)
3-4 łyżki masła lub olej kokosowy

Krem----

500g serka mascarpone
4 łyżki śmietany 36%
300g musu z dyni
1opakowanie cukru waniliowego
2 jajka + 2 żółtka
1 łyżka miodu(opcjonalnie)
szczypta soli

Ja zaczęłam od przygotowania spodu.Wszystkie składniki na spod wrzuciłam do blendera i zblendowałam (jeśli masa będzie za sucha tak jak to było u mnie to stopniowo dodawałam olej ).
Następnie masę wyłożyłam do tortownicy (wyłożonej papierem do pieczenia)  rozłożyłam dobrze i docisnełam  łyżką.
Spód wstawiłam do lodówki na około 1h.
Po upływie 45 minut zaczęłam przygotowywać krem.
Jak zrobić mus z dyni pisałam tu
Do wystudzonego  musu z dyni dodałam śmietanę,serek mascarpone ,jajka (plus żółtka) cukier waniliowy oraz szczyptę soli i miód i to wszystko zblendowałam na jednolitą konsystencję.
Tak przygotowany krem(uwaga będzie płynny nie za bardzo gęsty taki ma być ten sernik zawsze będzie taki stąd jego nazwa "leciutki" wylałam na wychłodzony spód i wstawiłam do nagrzanego piekarnika na 180C i piekłam(góra-dół)ok 40-45 minut (wszystko zależy od naszego piekarnika ) najważniejsze żeby góra sernika ładnie się ścieła.
Jak sernik się już upiekł zostawiłam go w piekarniku (ok.10 minut) i po tym czasie wyjęłam i trzeba dobrze go wystudzić (nie polecam wstawiać go do lodówki ,lepiej zostawić go przez noc na stole w kuchni ). Kroić polecam go dopiero następnego dnia .Dla Mnie sernik jest bardzo smaczny ,a jego spod nie tuzinkowy (często jesteśmy przyzwyczajeni ze spod sernika jest z ciasta kruchego ,a tu taka niespodzianka ze spod jest z płatków owsianych ,dobrze zblendowanych).





Życzę smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...