piątek, 2 listopada 2018

Serniczki kokosowe

Żeby wykończyć swoją mąkę kokosową (zapomniałam że w domu mam mąkę kokosową i kupiłam następną ,więc chciał nie chciał muszę  mąkę zużyć .
Dlatego wyszukałam w necie przepis na serniczki kokosowe , oryginalny przepis tu
Ja użyłam podwójnej porcji niż jest w oryginale.

Do przygotowania w/w serniczków użyłam:
4 jajka
400 ml mleka kokosowego
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
ser mascarpone
mąka kokosowa ( u Mnie było to 8 łyżek,ale nie wiem czy nie było to za dużo ,zapytałam autorki oryginalnych serniczków (ponieważ ona napisała że wylać powstałe ciasto do foremek,jak tylko dostanę odpowiedz zaraz tu napiszę---jednak dostałam odpowiedz cytuję autorkę oryginalnych--Moje było bardziej płynne, ale nie tak jak masa na ciasto ucierane. Można było nimi również wykleić formę 🙂 Cieszę się, ze smakowały 🙂 A żeby nie były bardzo słodkie, można było dodać np. domowego dżemu z porzeczki dla przełamania smaku) , mi nie wyszło takie lejące tylko takie ze rekami musiałam wkładać ciasto do foremek,ale myślę że  i takie były w smaku super jak oryginał.

Jajka rozbiłam do miseczki roztrzepałam je, a później dolałam mleko kokosowe (ja użyłam tu mleko z puszki 65% kupione w Rossmanie), mąkę kokosową i na końcu proszek do pieczenia.Wszystko to razem delikatnie połączyłam .
Ponieważ moje ciasto jak pisałam wyżej nie miało płynnej konsystencji ,brałam je łyżką i wylepiałam silikonowe  foremki od muffinek(do połowy wysokości) następnie wzięłam małą łyżeczkę i na tą masę kokosową wyłożyłam po łyżeczce serka mascarpone ,a na końcu przykryłam to wszystko ponownie masą kokosową.
Wstawiłam do piekarnika nagrzanego jak pisze w oryginale na 200C (góra-dół) piekłam tak 20 minut(ale że po włożeniu patyczka jeszcze nie wychodził suchy ) to zmniejszyłam temperaturę do 180C i tak dopiekłam je jeszcze ok.następnych 20 minut.Ale tu już proszę się kierować po 20 minutach własną znajomością piekarnika i jak dla mnie po tych 20 minutach nie były odpowiednio rumiane.
Jak tylko serniczki ostygły musiałam wypróbować cóż to za mecyje tu wyprodukowałam,i powiem tak --Mi osobiście smakowały ,ale ponieważ one nie zawierają cukru więc inni (uwielbiający cukier) stwierdzili ze sa za mało słodkie i posypywali sobie serniczki cukrem pudrem.
Następnym razem jak będę robić w/w serniczki dodam prawd. do serka wanilię lub może po jednej małej truskawce lub malince (a to po to ,aby ożywić smak tego serka ,sam serek mascarpone jest ni jaki w smaku i tu bym z czymś poeksperymentowała") .  
Zycze smacznego
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...