piątek, 14 grudnia 2018

Chlebek czosnkowy (bez mąki)

Ten chlebek znalazłam na innym blogu ,a spodobał mi się ponieważ nie zawiera mąki zbożowej ale mąkę migdałową i jest niskowęglowodanowy.link
Ja robiłam go już 3 razy i jest super smaczny ,a do tego ma smak czosnkowy(mniam).


Do sporządzenia w/w chlebka potrzeba nam będzie:
1 szklanka twardej tartej mozzarelli (ja kupuję takie już starkowane opakowanie ok.150g)
1/2 filiżanki drobno zmielonych migdałów (ja stosuję mąkę migdałową)
2 łyżki kremowego serka (ja używam mascarpone)
2 łyżki stołowe czosnku mielonego (ja  używam firmy Dar Natury,nie pachnie tak intensywnie )
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki masła
1 jajko
1-2 ząbki czosnku rozgniecionego( jak ktoś nie lubi zapachu czosnku ,może pominąć ten świeży czosnek)
1 łyżka stołowa posiekanej natki pietruszki,koperku lub szczypiorku (ja na razie używałam tego drobniutkiego szczypiorku)
1 łyżka stołowa tartego parmezanu
sól do smaku

Ja przygotowywanie tego chlebka zaczęłam od roztopienia masła z rozgniecionym czosnkiem,odstawiłam na chwilę żeby nie było za gorące i w drugim rondelku roztopiłam ser mozzarella z serkiem mascarpone (uwaga pilnować żeby nam sie nie przypaliło).
Jajka roztrzepałam na osobnej miseczce(lub talerzyku) i do roztopionego sera dodałam rozmącone jajka ,mąkę migdałową ,proszek do pieczenia i czosnek w proszku wszystko to dobrze wymieszałam do jednolitej konsystencji .
Do rondelka w którym roztopiłam masło dodałam starty parmezan i pocięty szczypiorek(jak pisałam wcześniej można tu dać to co się lubi czyli natkę pietruszki lub koperek).
W między czasie nastawiłam piekarnik na 150C (termoobieg) i formę (u mnie była to tortownica) wyłożyłam papierem do pieczenia.
Masę z mąką,jajkami rozprowadzić po formie i na gorze posmarować masłem z dodatkami(czyli nasz drugi rondelek gdzie roztapialiśmy masło ,parmezan oraz np. szczypiorek ).
Wstawiłam do nagrzanego piekarnika temperatura jak wcześniej pisałam i piekłam ok. 10 minut(proszę nie przedobrzyć jak zrobiłam to za pierwszym razem ,kolor na gorze ma być złoty,a nie brązowy) i starczy piec na środkowej półce w piekarniku i przy samym termoobiegu.
Mi smakuje bardzo (ale choć ma nazwę chlebek typowym chlebkiem to to nie jest ze wkładamy miedzy kromki wędlinę np.) i nie wychodzi za bardzo puszysty (trochę podrośnie ,ale tylko troszkę).



Życzę smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...