piątek, 21 grudnia 2018

Chleb z twarogiem i jogurtem

Ten chleb zrobiłam bo "czyściłam " lodówkę .Jogurt i twaróg miał być wykorzystany do innego dania ,a że miedzy czasie pomysł na danie się zmienił to zostały mi te dwa składniki jak jogurt i twaróg.
Pomyślałam sobie czy można wykorzystać to wszystko i zrobić z tego jakiś chleb?
I tu z pomocą przyszedł mi internet ,gdzie po wpisaniu w google chleb z jogurtem i twarogiem ukazał się ten oto przepis  link
Ja nie byłabym sobą jakbym nie zrobiła chleba z mieszanki mąk (ale jak ktoś nie ma tyle mieszanek to przecież może zrobić z jednego typu mąki np.550? ,nie racze natomiast robić go z mąk czystego przemiału takich jak np.2000 lub 1850 ) bo chleb może po prostu nie wyjść .
Przerzucam się na mąki BIO ,wiec nawet jak nie napiszę to zawsze to będzie mąka BIO.


Do chleba z twarogiem i jogurtem użyłam:
100g maki orkiszowej Bio typ 650
100g mąki pszennej Bio typ 750
300g mąki pszennej Bio typ 550
30g drożdży
200g twarogu
200ml jogurtu naturalnego
150ml ciepłego mleka
1-2 łyżki masła
1 łyżeczka cukru
1 łyzka soli 

W ciepłym mleku rozkruszyłam drożdże dodałam cukier i 1 łyżeczkę maki.odstawiłam to do wyrośnięcia .
W misce zmieszałam wszystkie rodzaje mąk (jak ktoś nie chce się bawić niech zrobi ten chleb z jednego rodzaju mąki ,ale aby nie była za ciemna czyli 2000 np) dodałam twaróg(można go wkruszyć ja nie miałam takiego do wkruszanie tylko taki już twarogowaty) i wlałam jogurt naturalny następnie dodałam masło i już podrośnięty zaczyn wszystko to delikatnie połączyłam ręką,a jeśli nie będzie chciał się zlepiać trzeba dodać wody.(wszystko zależy od suchości mąki).
Jak już chleb wyrobiłam odstawiłam go w misce na bok do wyrośnięcia na ok.1h-1,5h (tu wszystko zależy od ciepła panującego w mieszkaniu i od tego jak świeże były drożdże ,bo ja jak robię chleb na drożdżach suchych trzymam go ok. 1.5h aby ładnie podrósł.
Po tym czasie jak ciasto na chleb sporo podrosło wyłożyłam go na stół i odgazowałam poprzez kilkakrotne uderzanie wałkiem lub można rzucać wyrobionym ciastem na blat stołu.
Następnie włożyłam ciasto na chleb do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia i ponownie odstawiłam do wyrośnięcia na kaloryfery.
Po ok. 30 minutach włożyłam keksówkę do piekarnika nagrzanego na 200C piekłam na tej temperaturze 15 minut następnie zmniejszyłam na 180C i na tej temperaturze piekłam 30-35 minut (wszystko to piekłam w piekarniku nastawionym na góra-dół) po tym czasie wyjęłam keksówkę z piekarnika i wyjęłam chleb z keksówki i na samym papierze do pieczenia ponownie wstawiłam chlebek do piekarnika tylko teraz zmniejszyłam temperaturę na 150C i dopiekłam go jeszcze 10 minut .Po tym czasie wyłączyłam piekarnik, a chlebek wyjęłam do wystygnięcia na kratkę.
Chleb ten moim zdaniem nie czuć ani twarogiem ani za bardzo jogurtem ,wiec jak najbardziej polecam samemu upiec taki chlebek.




Życzę smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...