piątek, 31 maja 2019

Śledzie z suszonymi pomidorami

Ten przepis na matiasy z suszonymi pomidorami też kiedyś znalazłam na necie(w tym momencie już nawet nie pamiętam na jakiej stronie).
Zupełnie niedawno postanowiłam je zrobić i wyszły jak dla mnie super(chociaż ja lubię matiasy chyba w każdej postaci ,także nie jestem obiektywna na lubię nie lubię).
Żeby spróbować jak smakują zrobiłam z dwóch płatów matiasów.

Do przygotowania matiasów z suszonymi pomidorami użyłam:
2 płaty matiasów
1 cebulę
3-4 łyżeczki koncentratu pomidorowego
6-7sztuk  suszonych pomidorów
 łyzka rodzynek
łyżeczka soku z cytryny
Przyprawy-pieprz mielony czarny,szczypta cukru
oliwę
Rodzynki na samym początku zalałam wrząca wodą na czas przygotowania sosu.
Cebulę obrałam i pokroiłam w kosteczkę i leciutko posoliłam.
Podsmażyłam ją na oliwie do miękkości.
Koncentratem pomidorowym doprawiłam cebulę.
W paski pokroiłam suszone pomidory oraz śledzie(tak 2-3 cm grubości)
Matiasy(wcześniej oczywiście wymoczone z nadmiaru soli),pomidory,rodzynki razem połączyłam i doprawiłam do smaku solą (jeśli potrzeba) pieprzem oraz cukrem i sokiem z cytryny.
Wszystko to razem włożyłam do słoiczka i następnie do lodówki na dobę do tzw."przegryzienia" się.
Dla Mnie te matiasy są smaczne i jeszcze nie raz je zrobię ,także serdecznie polecam (zresztą jak każde które do tej pory zrobiłam ),ale ze o gustach nawet tych smakowych się nie dyskutuje to ocenę smaku pozostawiam dla państwa.
Napiszcie później w komentarzu jak Wam smakowały matiasy.





Życzę smacznego

3 komentarze:

  1. Lubię śledzie i suszone pomidory, ale razem ich nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam śledzie i dlatego kombinuję na różne sposoby.Te nam smakowały ,ale chyba najbardziej z Ajvarem.

      Usuń
  2. Tak podanego śledzia ja jeszcze nigdy nie miałem okazji jeść, ale może faktycznie i ja niedługo spróbuję. Muszę przyznać, że jeśli chodzi o mnie to polecam każdemu wykonanie przepisu https://mowisalmon.pl/przepisy/pieczony-losos-z-ryzem-i-swieza-salatka-z-grejpfruta-i-kopru/ gdyż pieczony łosoś zawsze wychodzi pysznie.

    OdpowiedzUsuń

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...