piątek, 17 maja 2019

Ciasto dla leniwych

Przepis na to ciasto znalazłam na jednej z grup na FB i sam jego tytuł spodobał mi się na tyle ,że postanowiłam sama go zrobić.
Podaję link do oryginalnego przepisu   link

Do sporządzenia w/w ciasta dla leniwych potrzeba nam będzie:
660 ml śmietanki 30%
500 g serka mascarpone
2 łyżki cukru pudru (jak ktoś lubi bardziej słodszy to można dać więcej łyżek)
 1 opakowanie cukru waniliowego (ja dałam równowartość swojego cukru waniliowego przepis  tu link
400g słomek ptysiowych (u mnie na mniejszej formie wyszło mniej słomek)
 Dobrze schłodzoną śmietankę ubiłam  na sztywno z cukrem pudrem oraz cukrem waniliowym i dodawałam powoli partiami serek mascarpone.
 Na dnie blaszki wyłożonej papierem do pieczenia ułożyłam warstwę słomek ptysiowych i wykładałam połowę kremu.
 Następnie ułożyłam warstwę słomek i wyłożyłam  resztę kremu.
Wierzch przykryłam słomkami ptysiowymi.
Ciasto wstawiłam do lodówki najlepiej na noc(w oryginale pisze że można go jeść już po 3h ,ale u mnie jeszcze po tym czasie nie był dobrze stężały,wiec ja polecam kroić go następnego dnia).
Ciasto jest smaczne ale....bardzo kaloryczne.






Życzę smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...