piątek, 21 czerwca 2019

Pulpeciki duszone w młodej kapuście

Na ten przepis natknęłam się przypadkiem ,a ponieważ młoda kapusta króluje teraz na straganach to postanowiłam go wypróbować(ja co prawda nie robiłam z mięsa drobiowego,ale z mięsa wieprzowo-wołowego) ,a że danko było smaczne jeszcze je nie raz zrobię i tym razem spróbuje zrobić z mięsem drobiowym mielonym.a oto link do oryginału link

Do swoich pulpecików w młodej kapuście użyłam(wyszło mniejszych pulpecików ok.12sztuk)
500g mięsa mielonego wieprzowo-wołowego
1 bułka
1 jajko
1/2 główki młodej kapusty
1 cebula
2 marchewki
2 szklanki bulionu warzywnego
przyprawy:sól,pieprz,majeranek,liść laurowy,ziele angielskie,
koperek
1-2 łyżki oleju

Do mięsa dodałam namoczoną wcześniej bułkę(ja mocze w wodzie) jajko oraz przyprawy jak sol,pieprz,majeranek i wymieszałam składniki ,a później z tego mięsa uformowałam małe klopsiki.
Kapustę poszatkowałam,marchewkę starłam na tarce(duże oczka),cebulę pokroiłam w kostkę.
Cebulę wrzuciłam na olej chwilkę podsmażyłam i później dorzuciłam startą marchewkę oraz kapustę poszatkowaną zalałam bulionem i wrzuciłam listek i ziele angielskie a także doprawiłam solą i pieprzem do smaku i dusiłam  pod przykryciem 10-15 min(teraz kapusta jest jeszcze młodziutka wiec nie potrzeba jej tak długo dusić ,jak już będzie starsza to co innego).
Zdjęłam pokrywkę i ułożyłam pulpety i przykryłam je kapustą i tak wszystko to razem dusiłam 20 minut.
Przed podaniem na talerz posypałam danie koperkiem.Mniam był obiadek.
Można podawać z ziemniakami lub kaszą (co kto lubi).






Życzę smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...