sobota, 13 lipca 2019

Galaretkowiec

Mam w domu sporo galaretki (różne kolory) ,więc  muszę je stopniowo wykańczać .
A przeszukując neta na jakieś ciasta z wykorzystaniem tylko galaretek natknęłam się na taki fajny kilku kolorowy galaretkowiec.
Przepis okazał się prosty w wykonaniu ,więc przystąpiłam go jego wykonania wg. tego przepisu. link
Do sporządzenia swojego galaretkowca użyłam:
4 galaretki różnego smaku(u mnie to były galaretki:wiśniowa,truskawkowa,agrestowa i pomarańczowa)
500ml mleka
3 łyżki cukru
1 łyżka cukru waniliowego(u mnie to był mój własny cukier waniliowy jak go zrobiłam piszę to tu)
3 łyżki żelatyny

 Galaretki rozpuściłam w 300 ml wrzącej wody i odstawiłam  do wystudzenia. ( Galaretka musi pozostać płynna).
W garnuszku zagotowałam mleko z cukrem i cukrem waniliowym,a następnie odstawić do przestudzenia. 

W 300 ml gorącej wodzie rozpuściłam żelatynę i ją również odstawiłam do przestudzenia.
 Gdy mleko  przestygło wlałam do niego schłodzoną ale płynną żelatynę.
W szklanej keksówce(która później okazała się za mała dla tej proporcji )dlatego też proponuję do tylu galaretek i mleka użyć takiej keksówki jak pisze w oryginale(keksówka o wymiarach nie mniejszych niż 31 x 12 )wyłożonej folią spożywczą wlałam  pierwszą galaretkę i wstawiam ją do lodówki do stężenia na ok. 15 minut. A ponieważ moja lodówka jak się później przekonałam słabo chłodzi(może dlatego że już jest leciwa ) to stało to w szklanej keksówce godzinę i nadal było płynne ,wiec żeby ratować sytuację musiałam szybko wstawić do zamrażalki.

Na stężałą galaretkę wlałam następnie szklankę mleka z żelatyną i ponownie włożyłam do (zamrażalki),ale jeśli wasza lodówka dobrze chłodzi to wstawiajcie wszystko do schłodzenia do lodówki.
W ten sposób postępowałam, aż do wykorzystania wszystkich galaretek. Wylewając na przemian galaretkę i mleko powstałymi 4 warstwy galaretki i 3 warstwy mleczne. 

A ponieważ jak wcześniej wspomniałam miałam za małą keksówkę to ta ostatnia warstwa galaretki była taka "cieniutka".
Następnym razem zrobię to ciasto w większej keksówce i nauczona już doświadczeniem od razu wstawię do stężenia do zamrażalki.
Ciasto galaretkowiec jest szybkim ciastem (przy dobrze chłodzącej lodówce ) szybko można go podać na stół i cieszyć się ładnie wyglądającym kolorowym ciastem.




Życzę smacznego


   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...