sobota, 20 lipca 2019

Bób z pieczarkami

Sezon na bób w pełni to pora przedstawić mój ulubiony przepis na bób.
A mianowicie będzie to bób z pieczarkami (nawet jak nie było jeszcze bobu na polach ja już jadłam tą potrawę z bobem mrożonym,i tak samo smakuje mi z bobem świeżym jak i bobem mrożonym).
Co prawda bób ma spory indeks glikemiczny i nie jest szczególnie zalecany osobom z IO,ale od czasu do czasu przy dobrze zbilansowany posiłku i bób można jeść.
Tak więc dziś przedstawię przepis na bób jak ja go robię ,a robię go z tego przepisu  link
Robi się go szybko tak więc szczerze polecam.

Do swojej potrawy bób z pieczarkami użyłam:(dla 2 osób)
!/2 kg bobu świeżego lub paczka bobu mrożonego
1/2 kg pieczarek
1 cebula
3-4 ząbki czosnku (zależny jak kto lubi czosnek,mi on nie przeszkadza więc użyłam 4 ząbków)
natka pietruszki
kilka gałązek kolendry (w oryginale pani dała lubczyk ,ja go nie mam więc dałam kolendrę,ale myslę że jak ktoś nie ma ani lubczyku ,ani kolendry to nic nie musi dodawać,nie zauważyłam żeby kolendra dała jakiś specjalny smaczek)
przyprawy:sól,pieprz,
olej
Bób ugotowałam w osolonej wodzie.
Cebulę pokroiłam drobno i podsmażyłam na rozgrzanym oleju, dodałam 2 ząbki czosnku rozgniecione.
Pieczarki pokroiłam w plasterki i wrzuciłam  do podsmażonej cebulki z czosnkiem, dodałam posiekaną kolendrę.
Całość razem smażyłam,oraz doprawiłam pieprzem i solą.
 Ugotowany bób dokładnie odcedziłam.
Do usmażonych pieczarek dorzuciłam odsączony bób, dodałam potarte na tarce dwa następne ząbki czosnku.
 Całość razem wymieszałam i lekko podsmażyłam, aby smaki się połączyły.
Przed podaniem posypałam obficie natką pietruszki.
To już całe wykonanie.Prawda że przepis jest prościutki? tak więc serdecznie polecam.





Życzę smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...