wtorek, 12 listopada 2019

Blyskawiczny kurczak z dymką i kaszą gryczaną

Ten przepis znalazłam w książce pani Magdaleny Makarowskiej "Jedz pysznie z niskim IG indeksem glikemicznym).
Swoją drogą dla naszego zdrowia dobrze by było ,aby cała nasza dieta składała się tylko z produktów o niskim IG.
Książka warta jest uwagi, a na ceneo można "upolować "księgarnię gdzie książkę można zakupić i gotować wg. niskiego indeksu glikemicznego.link do  ceneo




Wracam tym czasem do przepisu (można też zrobić ten przepis z komosą ryżową jak sugeruje autorka przepisu ) ja zrobiłam kurczaka z kaszą gryczaną (paloną bo taką lubię )choć zdrowsza jest ta nie palona.
Jest to przepis dla 2 osób:
1/2 szklanki kaszy gryczanej(komosy ryżowej)
6 suszonych pomidorków z oliwy
300g polędwiczek z kurczaka (może tez wg. autorki być filet z indyka lub w wersji wege 250g naturalnego tofu)
300g pieczarek
2 cebulki dymki (lub 1 cebula jeśli nie masz akurat dymki)
200ml mleczka kokosowego
1 pęczek natki pietruszki lub bazylii (ja dałam pól pęczka natki i paręnaście listków bazylii z doniczki)
2 łyżki oliwy
przyprawy: sól, pieprz mielony,szczyptę tymianku ,czosnek granulowany oraz czubrycę zieloną
Kaszę można ugotować dzień wcześniej (jak sugeruje autorka),ale ja ją ugotowałam tego samego dnia i wsadziłam tą część dla mnie do lodówki (na przynajmniej jedną godzinę). Przez ten "fortel" zawiera mniejszy indeks glikemiczny. 
Mięso pokroiłam w plasterki i posypałam solą ,pieprzem oraz czubrycą zieloną i granulowanym czosnkiem.
Pieczarki pokroiłam w plasterki ,a cebulę (bo akurat w domu nie miałam dymek)posiekałam razem ze szczypiorkiem(bo miałam ten drobniutki szczypior).
Na patelni rozgrzałam olej i wrzuciłam mięso ,aby podsmażyć go ok.10 minut (już z obydwóch stron).
Dodałam pieczarki ,posiekaną cebulę ze szczypiorkiem i przykryłam to pokrywką i dusiłam ok. 10 minut.
Dodałam mleczko kokosowe i dusiłam jeszcze ze 2 minuty.
Wszystko to posypałam połową pęczka posiekanej natki i bazylii.
Kaszę wymieszałam z resztą natki pietruszki i pokrojonymi suszonymi pomidorami.
Przy nakładaniu na talerz starałam się ,aby zrobić tak samo jak pani Magdalena w książce i troszkę mi się to udało ,ale że ja zrobiłam danie z kaszy gryczanej parzonej to i ciemniejsza mi kasza na zdjęciu wyszła i ja zrobiłam do tego dania surówkę z selera korzeniowego.
Danie było szybkie i smaczne.
Więc jeśli ktoś z czytelników tego bloga szukał książki z daniami smacznymi i szybkimi to polecam książkę właśnie pani Magdaleny Makarowskiej serdecznie.
Mam różne książki pani Magdaleny (kupiłam za swoje pieniążki nikt mi ich nie sponsorował) i będę częściej robić jej propozycje dań.Jak już mnie znacie po przepisach nie lubię jak danie nie robi się szybko ,dlatego też wyszukuję dania których przyrządzenie nie wymaga długiego stania w kuchni .



Życzę smacznego
  

  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...