wtorek, 21 stycznia 2020

Ser żółty

Miałam pewne obawy czy coś takiego jak ser żółty można zrobić w domu ?i to w 3h i teraz mogę śmiało powiedzieć jak najbardziej można w domu zrobić swój własny ser żółty .
Ja robiłam wg.tego przepisu link
Mi z tego przepisu wyszło ok400g sera żółtego (jeśli u Ciebie w domu masz miłośników serów żółtych to zrób z podwójnej ilości ).





Składniki na domowy ser żółty:
500ml mleka tłustego 3.2% (nie kupuj mleka UHT)
500g twarogu tłustego
jajko
1/2 łyżeczki sody
50g masła
sól do smaku
przyprawy:jeśli chcesz dodać jakieś dodatki do swojego sera jak np. zioła,suszone pomidory,orzechy włoskie itp
Ser twarogowy zmiażdżyłam widelce w miseczce.
W garnku zagotowałam mleko i do gorącego mleka dodałam ser oraz sól,a następnie mieszając co jakiś czas   gotowałam to wszystko do uzyskania skrzepu.
Następnie przyszykowałam sobie na innym garnku,lub miseczce (jak kto woli)durszlak i na niego położyłam gazę i na to wylałam zawartość garnka
to co zostało na gazie odcisnęłam(ale nie za dużo bo później ser będzie suchy.
Na jakiejś stronie wyczytałam ze to co zostanie to serwatka która później można wykorzystać np. do wypieku bułek ,chleba wiec nie warto wylewać. 
W rondelku rozpuściłam masło i do gorącego dodałam jajko(są przepisy co dodają samo żółtko ,ale w tym oryginalnym przepisie pani dała całe jajko ,wiec i ja dałam całe.
Jak dodałam jajko to szybciutko rózgą ręczną to wszystko rozmieszałam ,a następnie dodałam pół łyżeczki sodki i dalej szybciutko mieszałam.  
Później połączyłam to zażółcone masło i ser z gazy(dodawałam go stopniowo do masła tak po jednej łyżce) i robotem elektrycznym  wszystko to wymieszałam na jednolita masę .
W tym momencie można dodać własne przyprawy (u mnie tu na zdjęciu jest dodana czarnuszka i suszone pomidory,następnym razem dam inna przyprawę może to będą zioła?) i dobrze jest spróbować czy nasz ser jest wystarczająco słony i ew. go dosolić.
To już jest koniec produkcji naszego własnego żółtego ser(prawda ze szybki sposób?) 
Tą powstałą masę włożyłam do takiej szklanej "formy" każdy wkłada do czego ma ,a jak nic nie masz to zawiń go w folię śniadaniową i zakręć jak cukierek .
Następnie jeszcze ciepły ser włożyłam do lodówki podobno starczy 3h ,mój był w lodowce trochę dłużej bo zapomniałam o nim i chyba po 5h sobie o nim przypomniałam.
Wyjęłam go z tej szklanej miseczki i spróbowałam ,jak wyszedł mi pierwszy mój własny ser żółty i powiem ze jest pycha (wiem prawdziwy ser żółty musi leżakować bo czym dłużej leżakuje tym nabiera lepszego smaku )ale mój ser tez jest smaczny i wiem jakie składniki do niego włożyłam ,czyli wiem co jem.
Polecam samemu spróbować zrobić ten ser (jak Wam zasmakuje to będziecie go robić ponownie ,jak u mnie w domu ,jeśli nie zasmakuje to najwyżej już więcej go nie zrobicie ,ale serdecznie polecam zrobić go choć raz.




Życzę smacznego 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...