piątek, 21 lutego 2020

Symyky- czyli racuchy twarogowe

Na jednej z grup na FB pani podała ten przepis jako ukraiński przysmak .
W lodówce miałam ser twarogowy więc postanowiłam te racuchy zrobić.
Ja zrobiłam ze stewią (ale jeśli nie unikasz cukru to dodaj cukier do środka gdzie ja pisze o stewii).
Na wierz można posypać albo cukrem albo dodać borówki(na co  tylko masz ochotkę aby ozdobiło nasze racuchy).
Na  7 racuchów użyłam:  (nie trzeba trzymać się z aptekarską dokładnością)
400g twarogu półtłustego
2 jajka
szczypta soli
stewia /ksylitol/erytrytol( słodziwo jakie używasz)
3-4 łyżki mąki (ja użyłam pszenną typ 1850)
troszkę maki do posypania stolnicy(ja nie używałam stolnicy a rękę na której to spłaszczałam racuchy)
Twaróg roztarłam w misce łyżką,dodałam szczyptę soli,słodzidło i jajka wszystko to ponownie roztarłam łyżką  Dosypałam mąkę i wymieszałam(mąki zależy od tego jaki jest twaróg).
Łyżką nabierałam porcje spłaszczałam na placki i obtaczałam w mące.
Smażyłam  je z dwóch stron na rozgrzanej patelni wcześniej podlanej olejem. 
Wyłożyłam je na talerz do odcieknięcia tłuszczu i następnie każdy dekorował sobie racuchy jak chciał.   
Racuchy robi się bardzo szybko także serdecznie polecam.

Życzę smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...