poniedziałek, 2 maja 2016

Chleb bez mąki -Melvit-

Dzisiaj było trochę wolnego czasu i postanowiłam upiec chleb bez mąki ,ale z torebki firmy Melvit
Jakis czas temu zakupiłam ten chleb w promocji w Biedronce i nareszcie dziś doczekał się swojego dnia ,czyli dziś upiekłam ów chlebek ,postępując jak na opakowaniu jest napisane.

Duzo nie trzeba się napracować przy tym chlebku z opakowania jak sie postępuje wg. tego co napisali na opakowaniu.
Potrzeba nam będzie :
1 opakowanie chlebka bez mąki firmy Melvit
5 jajek
150 ml maślanki
pol łyżeczki soli

I przystępujemy do dzieła czyli :jajka i maślankę dokładnie wymieszać dodać sol i wsypać opakowanie chlebka bez maki firmy Melvit,wszystko to razem połączyć ,ja mieszałam drewniana łyżką, aby wszystkie składniki się ładnie połączyły i przelałam to co natłuszczonej olejem formy silikonowej .
Piekarnik rozgrzałam do 180C (góra -dol) i wstawiłam ów chlebek na godzinę do pieca.
Po upieczeniu chwile jeszcze potrzymałam ów chlebek w piekarniku i za jakąś godzinkę wyjęłam go z foremki silikonowej na kratkę (taka co mam w piekarniku,nie jestem profesjonalistka od wypiekania chlebków to nie mam specjalistycznych kratek ,a ponieważ ta tez spełnia swoja funkcje czyli "obsycha "on z każdej strony.
Jak już nie był za gorący to musiałam go spróbować ,moje wrażenie jest jak najbardziej pozytywne .
Jak ktoś nie ma czasu na rozrabianie chleba i czekanie aż on wyrośnie ,a lubi chleby z ziarnami to jak najbardziej polecam ów chlebek (robi się go szybko ).
Chlebek jest bardzo ale to bardzo sycący (wiadomo same ziarna bez maki to nawet zjedzac jedna kromkę jak w moim przypadku już byłam najedzona i nie czułam głodu.
Ja osobiście już nie jem za dużo chleba jak jest jakiś "dobry"tj, z dobrym składem to zjem z 1-2 kromki chleba dziennie,a jak nie ma (bo taki dobry chlebek jest tez nie za tani ) to nie jem w ogóle chleba ,wychodzę z założenia ze jak mam już zjeść to lepiej rzadziej ,a chleb z dobrym skaldem bez żadnych polepszaczy i słodów, tylko o ile pamiętam w tym chlebie co kupuje jest  i mąka żytnia, zaczyn (zakwas) z mąki żytniej, woda, sól po co więcej składników ?
Spisałam skład owego chleba bez maki z Melvit:
16,7% otręby owsiane
16,7% płatki owsiane pełnoziarniste
16,7% pestki słonecznika
16,7% pestki dyni 
16,7% siemię lniane
8,3% ziarna orkiszu
6,8% ziarna sezamu
1,6% czarnuszka
Ja lubię czarnuszkę i jeszcze jej trochę posypałam na wierzchu chlebka.
Serdecznie polecam ten chlebek ,jak jesteś miłośnikiem chlebów z wyczuwalnymi ziarnami to jest to chlebek dla Ciebie.


2 komentarze:

  1. Dla mnie za dużo ziaren, a za mało otrąb.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuje za ten wpis. Bardzo mi pomógł. Dla mnie ten chlebek jest rewelacyjny. Pozdrawiam z Krakowa. R.

    OdpowiedzUsuń

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...