czwartek, 5 maja 2016

Sałatka z łososiem wędzonym

Jakiś czas temu kupiłam w Biedronce łososia wędzonego na gorąco i powstał dylemat ,co z niego zrobić ?
ten przepis znalazłam gdzieś w necie (teraz już nawet nie mam linka do pierwowzoru z którego ten przepis zaczerpnęłam ) ale owa sałatka przypadła nam wszystkim do gustu ,dlatego postanowiłam przepisem się podzielić na blogu .
A o to przepis na dobrusią jak dla mojej rodziny sałatkę z łososiem wędzonym:
1 łosoś wędzony ok125g (najlepiej aby był w całym kawałku nie pocięty na plasterki ,ja lubię tego z Biedronki)próbowałam z kazdym z tych trzech łososi (nie widzę różnicy w smaku w sałatce).
1 paczka mix salat (ja osobiście lubię ten mix salat z Biedronki)
1 pomidor
1 mozzarella ok 125g
ok. 1 łyżka oleju (najlepiej tłoczonego na zimno)
sól i pieprz do smaku
cytrynka do polania sałatki
Mix sałat jak potrzeba to rwiemy w rekach na mniejsze (ja osobiście nie widzę takiej potrzeby ponieważ ten mix jest już porwany tak jak nam odpowiada),dodaje pokrojona mozzarelle na mniejsze czyli w kostkę (nie musi być wszystko równiutko ),pomidora pokrojonego w kostkę (ja wcześniej sparzam pomidora i zdejmuje skórkę ,ale nie jest to obowiązkowe),łososia pokrojonego w kostkę (dlatego żeby lepiej się kroił ja wybieram łososia w jednym kawałku, jak  raz nie było w sklepie tego w kawałku a był ten w plasterkach tez może być ale...już nie to samo po prostu ten w plasterkach jest tak cieniutko pokrojony ze te kawałki są nie wyczuwalne w sałatce).
Wszystko razem mieszam  i dodaje soli i pieprzu mielonego do smaku oraz wycisnęłam cytrynkę tak na całość oraz polewam ok.łyżki oliwy tłoczonej na zimno (oliwy można dodać więcej zależnie ile kto lubi ta łyżka może być za mało, ale to chodzi o polanie sałatki i aby nie była za sucha ale tez nie pływała w oliwie).
Dobrze jest odstawić sałatkę na jakieś 5-10 minut "aby się przegryzła"wtedy te smaki się połączą,ale jak nie ma się czasu i goście wołają "jeść" to można podać ja zaraz po przyrządzeniu.
Nam ona bardzo zasmakowała i choć raz w tygodniu robimy ja albo na śniadanie albo na kolacje (bo szybko się robi i super smakuje).
Wszystkim życzę smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...