środa, 11 maja 2016

Jarzynka-vegeta bez polepszaczy smaku

Witam w końcu napisze przepis na moja własną jarzynkę-vegetę bez zbędnych polepszaczy smaku .
Właściwie przepis jet prosty (bo każdy preferuje inne przyprawy )ale ja tez za kazdym razem robię inna jarzynkę (bo raz mam suszona cebulkę, a raz jej nie mam ,raz dam przyprawę pomidorowo-bazyliowa ,a innym razem zapomnę o jej dodaniu (bo ze mam w domu to rzecz pewna ,ale mogę zapomnieć ja akurat dać do jarzynki jak ja robię).
Ale co najważniejsze w jarzynce -vegecie są oczywiście suszone warzywa (ja kupuje akurat te co na zdjęciu bo takie znalazłam w sklepie innych nie mieli) .
Można oczywiście warzywa sobie ususzyć samemu ,najzdrowiej będzie ,a jak ktoś już ma swoje warzywka bo będzie to najbardziej ekologiczna jarzynka .,ale przejdźmy dalej do mojej jarzynki-vegety.
Ja w tym rozdaniu dodałam :
-suszony koperek
-kurkumę
-przyprawę pomidorowo-bazyliowa z czosnkiem niedźwiedzim(Dary Natury)
-cebulę suszoną
-sol himalajska
-pieprz (mielony)
-papryka w proszku słodka
-czosnek suszony

Wszystko to stopniowo dodawałam do zmielonych warzyw(ja miele w młynku do kawy)tak długo jak chce mieć później całkiem miałką lub z wyczuwalnymi warzywami jarzynkę)-jak na owym zdjęciu.

Wszystko to razem wymieszałam i mam swojska bez polepszaczy smaku jarzynkę-vegetę którą później dodaje do wszystkiego i w moich przepisach tylko ja używam (wiem nie ma tego samego smaku co kupna ,ale kupna ma w dużej mierze na pierwszym miejscu sol i później warzywa i polepszacze smaku takie jak np glutaminian smaku )a ja ze nie mogę za dużo soli(bo podnosi mi ciśnienie krwi) to jeszcze staram się nie kupować nic co w 90% może ja zawierać,moja jarzynka tez ma sol ale w malej ilości .
Na opakowaniu moich suszonych warzyw był taki o to skład(a chyba już każdy wie ze to co na początku składu to dodawane jest w największej ilości ,stopniowo im dalej w składzie tym mniej czegoś).
A wiec zaczynam od początku składu--marchew,pasternak,por,cebula,natka pietruszki,seler,korzeń pietruszki.
I czyż to nie piękny skład na swojska domowa jarzynkę?
Zachęcam wszystkich do robienie własnych jarzynek-veget bo to wcale nie robi się długo ,a wiem co jem bo przez siebie przygotowana jarzynka to samo zdrowie z mnóstwem suszonych warzyw.
Zycze smacznego .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...