sobota, 14 maja 2016

Smalec z fasoli białej z kaszą gryczaną

Witam ten przepis na smaczny "smalec"znalazłam http://www.jadlonomia.com/przepisy/smalec-fasolowy-z-kasza-gryczana/
Postanowiłam go spróbować aby było co posmarować do chlebka i powiem szczerze ze tak dobrego "smalczyku"nie spodziewałam się,wszystkim serdecznie polecam jako danie do kanapek.
Potrzebne nam będzie :
-1/2 szklanki ugotowanej kaszy gryczanej (ja dałam paloną)
-1/2 łyżeczki wędzonej papryki
-1 łyżka oleju
sól i czarny mielony pieprz

-1 cebula
-1 jabłko
-1/2 łyżeczki cukru trzcinowego
-2 liście laurowe
-2 ziarenka ziela angielskiego
-2 ziarenka jałowca
olej roślinny

-1 puszka fasoli lub 1 i 1/2 (półtorej) szklanki ugotowanej fasoli białej
-2-3 łyżki wody
-1 łyżka sosu sojowego
-1/2 łyżeczki suszonego tymianku
-1/2 łyżeczki majeranku
-1 łyżka posiekanej natki pietruszki
-sól i mielony pieprz czarny

Teraz sposób wykonania owego "smalczyku":
Piekarnik rozgrzałam do 200 C .Kasze gryczaną wsypać do miski ,oblać olejem ,papryka wędzona oraz szczypta soli i pieprzu i wszystko dokładnie wymieszać.
Rozłożyć na dużej blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i piec 12-16 minut do czasu ,az zrobi się chrupiąca.
Cebule i jabłko pokroić w drobna kostkę.
Na dnie patelni rozgrzać olej,dodać pokrojona cebule ,jabłko oraz przyprawy wraz z cukrem.
Smażyć na małym ogniu przez 10 minut do czasu ,aż cebulka będzie złota i bardzo miękka.
Na koniec wyłowić przyprawy .

W czasie jak się cebulka i jabłko dusi trzeba fasole odcedzić ,opłukać i zblendowac z woda ,sosem sojowym,świeżą pietruszka na gładka masę (ja osobiście zmieliłam fasole w wyciskarce na pełnym sitku i z końcówką okrągłą -przypominam ze mam Sanę 707 która to tez może zmielić taka ugotowana fasole,jak mieliłam fasole to dodałam tez posiekana natkę pietruszki i wlałam sos sojowy oraz majeranek i tymianek ,wyszło trochę suche, ale dodałam trochę wody jak jest w oryginalnym przepisie  i masa od razu zrobiła mi sie rzadsza ,roztarłam to wszystko co wyszło z wyciskarki widelcem na jednolita masę i...)do gładkiej pasty dodać podsmażoną cebulkę z jabłkiem oraz uprażoną kasze gryczana i wszystko to bardzo delikatnie wymieszać i doprawić do smaku sola i pieprzem.
Odstawiłam to do lodówki ,aby się wszystko "przegryzło" i schłodziło.
I tak o to wyszedł super "smalczyk " z fasoli do posmarowania kanapki.
Zycze wszystkim smacznego i polecam.
   


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...