piątek, 13 maja 2016

Kotlety pieczarkowe-smaczne

Ale ja mam opóźnienia,muszę to jakoś nadrobić wiec chyba zacznę od tylu czyli na początku poleci przepis na kotlety z pieczarkami które właśnie dziś zrobiłam .
Wyczytałam ten przepis w  książeczce  tu jest opis owej książeczki tu opis,a  kupiłam ja w kiosku prasowym powoli będę wypróbowywać inne przepisy z tej książeczki bo jak mi zasmakowało.
Koniec gadania pora podać skład tytułowych kotletów i sposób ich wykonania.

Potrzeba nam będzie:
1szklanka płatków owsianych(ja akurat takowych nie miałam w domu to wzięłam pol szklanki płatków żytnich i pol szklanki płatków jaglanych i moim zdaniem nic nie zmieniło w smaku bo tu chyba chodzi o składnik który sklei te pieczarki bo bez jajek jest przepis).
30 dag pieczarek (u mnie było 5 dużych bo tyle mi zostało z nadziewanej papryki )-przepis dam później
masło sklarowane lub olej
przyprawy-u mnie było sporo przypraw ,ale proszę dać jakie i ile kto lubi ,ponieważ pieczarki i płatki tworzą taki nie jaki smak warto go czymś podkręcić )
ja dałam -sol,pieprz mielony,cebulkę suszona(została mi z wegety własnej roboty) przepis na jarzynke-vegete
przyprawę pomidorowo-bazyliowa Dary Natury
oregano suszone
bazylie suszona
trochę posiekanego koperku (w oryginale jest posiekany szczypiorek )a ze ja nie miałam w domu to dałam koperek (tu chodzi chyba o coś zielonego dodanego do kotletów)
paprykę suszona w proszku

To przystępujemy do robienia kotlecików:
Płatki owsiane zalewamy wrzątkiem,tak aby woda w całości je przykryła
Odstawiamy na 20 minut ,żeby napęczniały.
Pieczarki myjemy (jak są już starsze to ściągamy skórkę)i ścieramy na tarce o grubych oczkach
Smażymy je na maśle klarowanym lub oliwie aż cały sos wyparuje.
Przekładamy do miski i czekamy ,żeby przestygły.
Jak już pieczarki i płatki przestygną łączymy je razem i dodajemy przyprawy jakie lubimy oraz szczypiorek posiekany (co kto ma akurat w domu).
Wszystko to mieszamy razem i jeśli uznamy ze jest masa ścisła to formujemy małe (nie za duże)kotlety (a jeśli uznamy ze masa jest za rzadka dosypujemy trochę bułki tartej).
Obtaczamy w tym co kto preferuje (może być to bułka tarta lub otręby pszenne).
Kładziemy na bardzo ciepły tłuszcz na patelni i smażymy z jednej strony ,a następnie z drugiej (ja je akurat przekręcałam bo mi się nie rozwalały, ale najbezpieczniej jest usmażyć z jednej a następnie z drugiej strony)
Najsmaczniejsze sa świeżutkie jeszcze gorące (później tez są jak dla mnie ok.ale jednak cieplutkie prosto z patelni są najsmaczniejsze).
Prawda ze przepis jest prosty i szybko się je robi nawet po pracy można na szybko takie kotlety przygotować i nakarmić rodzinkę .
 Zycze wszystkim smacznego.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...