wtorek, 29 listopada 2016

Ciecierzyca z warzywami

To danie jest bardzo ,ale to naprawdę bardzo szybkie i łatwe.
Nie zawsze mamy czas na długie stanie przy garach ,a to danie jest szybkie w przyrządzeniu.
Nie pamiętam już czy zaczerpnęłam ten przepis z neta czy wymyśliłam go  na potrzeby chwili?
Jak przychodzisz do domu i padasz ze zmęczenia to serdecznie polecam to danie .
Jak dla Mnie jest ono również smaczne (nie wolno zapominać o dobrym dosmaczeniu ) bo to jednak warzywa ,wiec smak trzeba przyprawami podkręcić.

Do przyrządzenia dania potrzebne nam będzie:
cebula
papryka (jeśli akurat takowa posiadamy)
1 puszka ciecierzycy (ja jej użyłam bo zapomniałam na noc namoczyć sucha ciecierzyce ,wiem ze produkty w puszkach sa nie za bardzo zdrowe (bo to Bis fenol BPA)
Warzywa mrożone (dobiera się takie warzywa jakie się lubi ,ja tu ożyłam wiosennej mieszanki)
Kasza jęczmienna lub starty kalafior (co kto lubi ,dodaje się to tylko po to ,aby zagęścić danie,ale nie jest ten produkt tu konieczny )
przyprawy-sol,pieprz mielony,słodka mielona papryka,przyprawa do dan z fasoli(Dary Natury)


Cebule trzeba pokroić w kosteczkę i zeszklić w garnku na łyżce oleju.
Do cebuli dorzucić warzywa (jeśli są to warzywa mrożone to trzeba je trochę podgotować czyli dodać wody ,ale nie za dużo ) ,następnie jak warzywa będą na pol miękkie dorzucić kasze jęczmienna tak ze 2-3 łyżki (lub starty na tarce warzywnej  mały kawałek kalafiora ) i niech się to wszystko pogotuje razem tak z 10 minut(jeśli lubimy warzywa twardawe to trzeba krócej trzymać na ogniu ,ale wtedy kasza nie zdąży się pogotować ,bo co by o niej nie powiedzieć 5 minut gotowania to dla niej stanowczo za mało,ale dla startego kalafiora już odpowiedni czas).
Na końcu dodajemy ciecierzyce z puszki (albo ugotowana ,która jeszcze wczoraj była sucha).
Dosmaczamy to wszystko do swojego smaku (przyprawami jakie lubimy i preferujemy).
I nasze szybkie danie jest już gotowe.
Uff takie proste danie ,a przysporzyło mi w opisie więcej problemów niż np. opisanie bigosu (choć on tez jest prosty,ale im danie prosciejsze tym trudniej się go opisuje).
Danie jest smaczne i co ponownie pokreślam szybkie i łatwe w przygotowaniu.





Zycze smacznego












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...