piątek, 29 czerwca 2018

Kurczak z fasolką

Dziś przychodzę  z przepisem na mięso (staram się unikać mięsa ,ale nie ukrywam że od czasu do czasu i ja go zjem,ale przeważnie jest to mięsko z kurczaka ,takiego z wolnego chowu lub kupiony od znajomego,który to sam dla siebie hoduje kurczaki i kury).
Ten przepis pochodzi z kartki z kalendarza zdzieraka i nam w domu to danie dość zasmakowało bo już robimy go któryś raz z rzędu i co dla mnie najważniejsze danie to przyrządza się bardzo szybko.
Do przygotowania kurczaka z fasolką potrzeba nam będzie(danie na dwie osoby) :


1  podwójna pierś z kurczaka
przyprawa do kurczaka
przyprawa gyros
papryka w proszku(może być ostra ,ale ja dałam słodką bo innej nie mam)
2 średnie cebule
3-4 ząbki czosnku(jak ktoś nie lubi czosnku niech da 1 ząbek)
opakowanie fasolki szparagowej mrożonej (u mnie była to fasolka zielona z Biedronki)(można dać tu pół opakowania ,ale w domu lubimy fasolkę i całe opakowanie dla nas nie było za duże)
sól,majeranek,pieprz mielony


Filet z kurczaka wyczyściłam z kości i błonek i pokroiłam w kostkę .
Obsypałam przyprawą do kurczaka i przyprawą gyros oraz papryką w proszku.
Odstawiłam w miseczce do lodówki na 10 minut na "przegryzienie" się.
Nastawiłam w garnku wodę na fasolkę szparagową i jak się woda zaczęła gotować wrzuciłam opakowanie mrożonej fasolki .
Do rozgrzanego oleju na patelni dodałam kawałki kurczaka i lekko go zrumieniłam.
Cebulę obrałam i pokroiłam w kostkę ,a następnie dodałam do kurczaka i dalej smażyłam.
Jak mrożona fasolka już się ugotowała odsączyłam ja na sicie i dodałam do kurczaka razem ze zmiażdżonym czosnkiem.
Wymieszałam wszystko razem i jeszcze chwilkę smażyłam.
Na koniec do smaku dodałam pieprz mielony,sól i majeranek.
Ponownie to wszystko razem wymieszałam i podawałam albo z ryżem albo z trendy lunchem(chyba do tego najlepiej pasuje trendy z curry),można tez podać to z ziemniakami (co kto i z czym lubi jeść).
Sporządzenie tej potrawy jest szybkie dlatego zyskała u nas uznanie.

Życzę smacznego 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...