sobota, 22 września 2018

Guacamole ostre

Nie uwielbiałam do tej pory  awokado (a ponieważ to zdrowy tłuszcz ,wiec chciałam dać mu drugą szansę i spróbować go ponownie ,a może teraz polubię to warzywo?) .
Znajoma poleciła mi spróbować "zaprzyjaźnić " się z nim i zrobić z niego  guacamole ,a ponieważ samo awocado jak dla mnie nie ma jakiegoś wyraźnego smaku tylko tłuszcz (zdrowy) to postanowiłam  zrobić guacamole na ostro czyli z papryczką chili.


Do przygotowania mojego pierwszego guacamole zużyłam:
1 dojrzałe avocado
1 ząbek czosnku
1 łyżka oliwy ex.vergin
1 łyżka soku z cytryny
1 łyżeczka posiekanej kolendry(jeśli nie masz kolendry polecam koperek)
1/4 małej papryczki chili(oczywiście jeśli ktoś lubi ostre smaki może użyć więcej papryczki)
sól,pieprz
Jak mam daję również ze 2-3 łyżeczki serka koziego(najczęściej kupuje go w Lidlu ,ten robiony dla Lidla  ma dobry skład ,tak przynajmniej pokazuje mi moja aplikacja--Zdrowe zakupy--)

Awocado przekroiłam na pół wyjęłam pestkę i łyżką oddzieliłam od skórki.
Widelcem zgniotłam miąższ i do tak rozgniecionego avocado dodałam pozostałe składniki czyli przeciśnięty przez praskę czosnek razem z papryczką chili .
Do tego dodałam sól,pieprz oraz 1 łyżkę oliwy ex.vergin i 1 łyżeczkę soku z cytryny oraz posiekaną świeżą kolendrę(to ostatnio bardzo często gości na moim parapecie ponieważ dodaje do mojego zielonego koktajlu razem z łyżeczką spiruliny w proszku ,jak wyczytałam jest to idealny duet na pozbycie się z organizmu metali ciężkich).
Wszystko razem zmieszałam i doprawiłam do smaku solą i pieprzem.

Tak przygotowanego guacamole nie można długo trzymać w lodówce i najlepiej go zjeść od razu po przygotowaniu (bo stojąc w lodówce może lekko ściemnieć). Choć ostatnio jak oglądałam "Kuchenne Rewolucje" to pani Magda Gessler też zrobiła guacamole i do tak zrobionego wrzuciła pestkę z awokado(powiedziała że ta pestka jest po to ,aby guacamole nie ściemniało?) nie będę tego zdania podważać,bo ja jak robię guacamole to od razu zjadamy (nawet miseczka po guacamole jest pięknie wylizana). Ale jeśli ktoś nie zje całego guacamole to proszę wrzucić pestkę (może to rzeczywiście działa jak mówiła pani Gessler).
Muszę przyznać ze chyba się polubię z avocado ? właśnie dzięki temu guacamole , myślę że poszukam w necie innych przepisów na awocado i je wypróbuję?. 
Życze smacznego


 Długo nie czekałam na następne eksperymentalne moje guacamole ,przeglądając swoje przepisy natknęłam się broszurkę (którą kiedyś była dołożona do jakieś kolorowej gazety z humusami i pastami pana Konrada Budzyka ) i wypróbowałam jego pastę z awokado coś jak tzatziki.
A jego przepis jest bardzo podobny do mojego guacamole (tylko nie dodaje oliwy i na końcu dodaje zielony ogórek starty na tarce jarzynowej(grube oczka i kazał wydrążyć pestki z ogórka).
Tak też zrobiłam jak dla Mnie ta jego pasta była za mało wyraźna ,wiec do tego dorzuciłam papryczkę chili (kawałeczek) przeciśnięty przez praskę do czosnku i troszkę koziego jogurtu(nie miałam w domu serka koziego tego z Lidla)oraz koperek pocięty  i nareszcie jak dla Mnie ta pasta zyskała smak(ale każdy z nas ma inny smak więc może samo dodanie ogórka będzie dla kogoś wystarczające). 
Życzę smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...