piątek, 28 września 2018

Śledzie z pieczarkami i koncentratem pomidorowym

Choć to nie święta jeszcze ,ale nawet w lato to lubię od czasu do czasu kupić sobie matjasy i zrobić z nich przegryzkę np. na kolację i tak wpadłam na pomysł że jeszcze nie robiłam ,ani nie jadłam śledzi z pieczarkami.
Więc dziś przedstawię przepis jak robiłam śledzie z pieczarkami i koncentratem pomidorowym(są pyszne i szybko się skończyły ).

1/2 kg filetów matjasów
4 sztuki pieczarek
1 sztuka cebuli
3 łyżki octu jabłkowego(lub octu)
4 łyżeczki miodu
słoiczek 90g koncentratu pomidorowego(jak kto lubi może dać więcej)
sól,pieprz,papryka słodka  do smaku
Filety jeśli kupi się za słone trzeba wymoczyć (tak też i ja zrobiłam) w kilku wodach.
Jeśli uznałam że filety już nie sa słone (oczywiście próbując) wyjęłam je z wody do odsączenia na ręcznik papierowy (ręcznik zmieniałam chyba ze 2-3 razy) jeśli już ręcznik pod matjasami  był "suchawy" to pokroiłam matjasy na mniejsze części i przystąpiłam do robienia zalewy do śledzi(można zalewę zrobić wcześniej np. kiedy moczy się śledzie bo zalewa i tak musi wystygnąć).
Cebulę obrałam i pokroiłam w kosteczkę a następnie podsmażyłam (a właściwie poddusiłam) na łyżce oliwy na patelni lub w jakimś garnku, jak już była podduszona dodałam pieczarki pokrojone w plasterki  (jak mniejsze) lub w ćwiartki (jak większe) i razem podsmażyłam z cebulką chwilę (ok. 3minut).
Dodałam octu jabłkowego i koncentratu pomidorowego ,a następnie dosmaczyłam solą,mielonym czarnym pieprzem i papryką czerwoną i miodem(mi na smak starczyło te 4 łyżeczki,ale jeśli komuś wydają sie za mało słodkie lub za dużo te 4 łyżeczki to po dodaniu każdej łyżeczki ja próbuję i ew. dokładam jeszcze miodu lub nie).
Wyłączyłam gaz i odstawiłam zalewę  do ostygnięcia.
Pokroiłam matjasy na 4-5 cm kawałki i warstwa po warstwie układałam w słoiku(najpierw warstwa zalewy pomidorowo-pieczarkowej później matjasy i tak do skończenia składników.
Następnie odstawiłam do lodówki do przegryzienia się.
Mi bardzo smakowały dlatego je z czystym sumieniem polecam. 



Życzę smacznego
 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...