piątek, 4 stycznia 2019

Piernik z fasoli bez mąki,jajek,cukru

Zbliżały się święta Bożego Narodzenia a ponieważ szłam w goście do osoby która nie jada jajek,cukru i unika mąki więc po przeczytaniu tego przepisu postanowiłam zrobić ten piernik właśnie dla niej. podaje link do oryginalnego przepisu link
Ja swoje ciasto zrobiłam dokładnie tak jak autorka ,wyszedł bardzo wilgotny i nikt się nie poznał że to ciasto to jest z fasoli także serdecznie polecam dla miłośników brownie.


Do zrobienie swojego piernika z fasoli zużyłam:
 1 szklankę suchej fasoli ja użyłam białej(można użyć też czerwonej fasoli,czarnej lub adzuki)
 2 małe banany
 2 łyżki miodu
 2-3 łyżki przyprawy do piernika
 1 płaska łyżeczka sody oczyszczonej
 1 łyżeczkę soku z cytryny
 2-3 łyżki kakao ( autorka owego piernika pisze żeby dodać 1 łyżkę karobu ,ja nie miałam wiec dodałam 3 łyżki kakao)
 garść lub dwie rodzynek(wcześniej namoczonych i odsączonych)
 2 łyżki domowej esencji waniliowej (jak ja zrobić podaję tu   lub własny cukier waniliowy (jak go zrobić również podaje tu)
 skorka otarta z polówki cytryny lub pomarańczy
 szczypta soli himalajskiej (wg. autorki podbija słodycz)
Wykonanie jest niezmiernie proste: fasolę namoczyłam poprzedniego dnia na noc ,rano wylałam tą wodę nalałam świeżej wody i w niej ugotowałam do miękkości swoją fasolę(bez soli)następnie fasolę ostudziłam.
Jak fasola ostygła odsączyłam ja z wody ,włożyłam do miski dodałam resztę składników czyli: dwa pokrojone na talarki banany,miód,przyprawę do piernika,sodę oczyszczoną,sok z cytryny,kakao,esencję waniliową ,rodzynki,szczyptę soli i otartą skórkę z cytryny i to wszystko zblendowałam(tu polecam blendowac żyrafą ) na jednolitą masę.
Masę przełożyłam do foremki (u mnie w tej roli debiutowała szklana keksówka ,wyłożoną papierem do pieczenia).
Wstawiłam do nagrzanego na 180C piekarnika na ok. 60 minut.
Po wyjęciu i ostudzeniu polałam ją swoim lukrem (można zrobić polewę kakaową tez będzie pasować ). Następnie ozdobiłam ją płatkami migdałowymi.
Prawda że przepis jest łatwy ? a smak fasoli nie wyczuwalny( z gości do których zaniosłam ów piernik nikt się nie poznał że jest zrobiony w fasoli)  .
Mozna też zrobić to z fasoli z puszki ale tu już sa potrzebne 2 puszki fasoli i fasola musi być dobrze odsączona.Polecam spróbować samemu.






Życzę smacznego






 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...