piątek, 26 kwietnia 2019

Bliny ze szpinakiem i ricotta

Bliny ,a właściwie placuszki robi się szybko także serdecznie polecam  ja robiłam wg. tego przepisu link   .
Dokładnie tez tak samo zrobiłam ze szpinakiem i choć obawiałam się tak zrobić to jednak  sposób na szpinak okazał się strzałem w dziesiątkę.


Do przyrządzenia blin (wychodzi 6 sztuk) użyłam :
150g szpinaku
60g mąki pełnoziarnistej
2 jajka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
100 g ricotty
2-3 łyżki mleka
25g parmezanu
oliwa
przyprawy:sól,pieprz
Świeży szpinak wyłożyłam na durszlak i przelałam wrzątkiem z czajnika równomiernie i powoli ,aby szpinak zmiękł,później opłukałam zimna woda z kranu.
Odcedziłam i wycisnęłam tyle wody,ile tylko mogłam .Szpinak drobno posiekałam.
W misce zmieszałam mąkę oraz proszek do pieczenia, a także starty parmezan i przyprawy.
W drugiej misce roztrzepałam jajka z ricottą,do czasu aż pozbyłam się grudek.
Przelałam masę do miski z mąką ,a następnie dodałam mleko i dokładnie wszystko wymieszałam (masa powinna być bardzo gęsta).
Na sam koniec dodałam posiekany szpinak i wymieszałam  do połączenia składników.
Placki smażyłam z obu stron na oliwie .
Usmażone placuszki odsączyłam na ręczniku papierowym.

Jak dla Mnie placuszki -bliny są bardzo smaczne i nie raz będę je jeszcze robić .







Życzę smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...