piątek, 3 maja 2019

Śledzie po żydowsku z koperkiem i ogórkiem

Ten przepis również znalazłam gdzieś na necie (jak znajdę oryginał to dam tu linka) i podchodziłam do niego bardzo długo,aż któregoś razu odważyłam się go zrobić .
Zrobiłam z dwóch płatów matiasów (aby nie było żalu jak coś mi nie posmakuje ew. to wyrzucić?).


Do sporządzenia matiasów po żydowsku z koperkiem i ogórkiem użyłam:
2 płatów matiasów
1 cebulę
1 ogórek kiszony
1 ząbek czosnku
2 ziarna ziela angielskiego
1 łyżeczka majeranku
koperek
7 łyżek oleju
2-3 łyżki oliwy z oliwek
1 łyżka białego wina
Ogórki starłam na tarce o dużych oczkach(w oryginale pisze żeby na średnich oczkach ,ale mi się wydawało to za bardzo rozdrobnione ,wiec starłam na dużych).
Dodałam je do śledzi (wcześniej oczywiście trzeba je wymoczyć aby straciły sól) pokrojonych na 2-3cm kawałki.
Cebulkę posiekałam na drobną kostkę i również wrzuciłam do śledzi.
Dodałam majeranek ,drobno posiekany koperek zielony,ziele angielskie i poprzekrawany czosnek .
Dokładnie wszystko to wymieszałam .
W osobnej miseczce lub szklance zmieszałam oliwę,olej i ocet winny.
Wlałam to wszystko do śledzi i dokładnie wymieszałam .
A następnie włożyłam do słoiczka  i do lodówki, aby się smaki "przegryzły".

Następnego dnia już można było jeść matiasy .
Jak dla mnie bardzo przeszły smakiem ogórka i koperku ,ale spoko da się zjeść .
Pisze ten przepis bo może komuś owe śledzie zasmakują?
Dajcie znać jak je zrobicie i jak wam smakowały?.




Życzę smacznego 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...