czwartek, 18 kwietnia 2019

Sałatka śledziowa

Przepis na tą pyszną sałatkę śledziową też znalazłam na jednej z grup z Fb.
Lubię szukać nowych smaków na matiasy (dlatego co i rusz jak znajdę ciekawy przepis to staram się go zrobić i tymże przepisem podzielić się na blogu).


Do przyrządzenia sałatki śledziowej użyłam: 
2 płaty matiasów
kawałek białej części pora
1/2 jabłka
2 jajka
2 ogórki kiszone
2 łyżki majonezu(u mnie zawsze używa się Kieleckiego ,z racji tego że ma dobry skład)
2 łyżki jogurtu naturalnego
przyprawy:sól,pieprz czarny mielony,natka pietruszki
Śledzie wymoczyłam (zmieniając im w miedzy czasie kilka razy wodę).
Jajka ugotowałam na twardo.
Jak jajka już ostygły pokroiłam je na kosteczkę(lub można też je zetrzeć na tarce duże otwory )dodałam pozostałe składniki czyli starte na tarce o dużych oczkach jabłko,białą część pora(pokrojoną jak najdrobniej),ogórka kiszonego pokrojonego w kosteczkę(lub jak ktoś lubi może go starkować ),do tak połączonych składników dodałam z osobnego kubeczka (majonez połączonym z jogurtem oraz doprawiony do smaku solą,pieprzem i natką pietruszki (posiekana drobniutko).
I na końcu dodałam pokrojone(w 2-3 cm kawałki) matiasy.
Wszystko to razem połączyłam i odstawiłam do przegryzienia się do lodówki na jakieś choć 30 minut.

Do tej sałatki można tez dodać np. czerwoną fasolę z puszki(ale ja nie miałam wtedy w domu ,wiec jej nie dodałam).
Sałatka jest pyszna jak dla moich domowników i na pewno nie raz jeszcze zagości w moim domu.
Napiszcie mi w komentarzach jak Wam smakowała?,a może macie swoja ulubioną sałatkę z dodatkiem matiasów,to zapraszam do podzielenia się przepisami.





Życzę smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...